آخرین اخبار
کمیته‌های تخصصی نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر تشکیل شود
استاندار بوشهر با تأکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گفت: با توجه به نقش این استان در عرصه دفاع در برابر استعمار و استکبار لازم است باغ موزه دفاع مقدس بوشهر هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر پیشینه این استان در عرصه دفاع و مقابله با متجاوزان را برشمرد و اظهار داشت: سرداران و رزمندگان بزرگی در تاریخ استان بوشهر وجود دارد که در برابر متجاوزان ایستادگی کرده‌اند و نام آنان در تاریخ ملی ثبت شد.

وی شهید رئیسعلی دلواری را نماد مبارزه با استعمار دانست و بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر در 8 سال دفاع مقدس در سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی مقابل متجاوزان رژیم بعثی ایستادند و ضربات سختی به دشمنان وارد کردند.

استاندار بوشهر ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: با توجه به نقش مهم استان بوشهر در مقابله با استعمار، استکبار و 8 سال دفاع مقدس باغ موزه می‌تواند بخشی از رشادت‌های رزمندگان این استان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده را به نمایش بگذارد.

محمدی‌زاده با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس بوشهر از تشکیل کارگروه تخصصی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و جانشینی رئیس شورای شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به طراحی ساخت باغ موزه دفاع مقدس بوشهر انجام شده باید روند ساخت آن به‌صورت مستمر در کارگروه یاد شده بررسی و تسریع شود.

وی نقش نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس را ستود و با اشاره به اینکه فرهنگیان در این دوران نقش مهمی ایفا کرده‌اند گفت: از 2 هزار و 121 شهید استان بوشهر 20 درصد آن مربوط به آموزش و پرورش شامل 115 شهید معلم و 476 شهید دانش‌آموز است که همکاری آموزش و پرورش در کمیته تألیف و چاپ کتاب دوران دفاع مقدس مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر باتأکید بر مشارکت دانشگاه‌های استان در کمیته ادبیات دفاع مقدس افزود: رزمندگان کار حسینی کردند و باید برای نشر این حماسه‌ها کار زینبی شود تا جانفشانی‌های رزمندگان نسل‌های آینده بتوانند از آن استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

شناسه خبر : 1633
تاریخ : 1400/12/27 09:11:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/oQsvOG
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #احمد محمدی زاده #استانداری بوشهر #دفاع مقدس #استان بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.