گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آیا در بازار ایران کمبود لپ‌تاپ داریم؟
بازار لپ‌تاپ هم در سال ۱۴۰۲ متاسفانه به دلیل نرخ نوسان ارز بسیار کم رونق شده است از این رو واردات لپ تاپ هم کم شده است...

کاهش وارداتی که به دلیل کاهش تقاضا اتفاق افتاده متاثر از افزایش نرخ ارز است که به گفته یکی از فروشنده‌های لپ‌تاپ قیمت این کالا را در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش داده و حتی خرید  لپ تاپ  را هم برای برخی اقشار جامعه دشوار کرده است. یکی از واردکنندگان بزرگ در این خصوص می‌گوید:«میزان افزایش قیمت  در بازار در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بود. لپ‌تاپی که قبلا ۹ میلیون تومان قیمت داشت، در سال ۱۴۰۲ به ۱۵ میلیون تومان رسید. این در حالی است که ارزش واقعی آن کالا همان ۸، ۹ میلیون تومان است.»هرچند عده‌ای اعتقاد دارند کم شدن کالا در بازار دلیل این افزایش قیمت است اما یکی از واردکننده‌ها و فروشنده‌های لپ‌تاپ این دلیل را رد می‌کند و می گوید : دلیل افزایش قیمت ارتباطی به کبود لپ تاپ در بازار ندارد کارشناسان می‌گویند تاخیر در تخصیص ارز و محدودیت سقف واردات ممکن است منجر به افزایش قیمت لپ‌تاپ در بازار ایران شود.

شناسه خبر : 15081
تاریخ : 1403/2/10 09:47:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xlCsfN
نویسنده خبر :
X

🔶محمرضا بوالحسنی
🔹برنامه نویس وب
🔹مدیر ارشد بخش توسعه و طراحی

 
برچسب ها #لپ تاپ #ارز #دلار #فناوری #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.