آخرین اخبار
گردهمایی اهالی ادب، هنر و تاریخ استان بوشهر برگزار می‌شود.
به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، جمعی از اهالی ادب و هنر استان بوشهر، به دعوت این نهاد در شب تاسوعای حسینی گرد هم آمده و به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

در این مراسم که به بهانه‌ی رونمایی از آثار «محمدعلی نادری»، «علی شفیع» و «طاهر حق‌جو» برگزار خواهد شد، آقایان «سید حسین صافی»، «مهدی فتوت» و «احمد کرمی‌نژاد» سخنرانی خواهند کرد.
قرار است در این برنامه، از نقاشی‌های «تاسوعای تاریخی بوشهر» و «رو در رو با شیطان» اثر «محمدعلی نادری»، و پرتره‌هایی از باقرخان تنگستانی، احمدخان تنگستانی و شیخ حسن آل عصفور، اثر «طاهر حق‌جو» و «علی شفیع» رونمایی شود.
باقرخان تنگستانی و فرزندش احمدخان از چهره‌های شاخص تاریخ استان بوشهر هستند که در سال ۱۲۳۵ شمسی در برابر تهاجم بریتانیایی‌ها به دفاع از کشور پرداختند و نبردی جانانه و تاریخی را در قلعه‌ی ریشهر رقم زدند.
شیخ حسن آل عصفور نیز از علمای برجسته‌ی تاریخ بوشهر به شمار می‌رود که در هنگامه‌ی هجوم بریتانیایی‌ها به جزیره‌ی خارگ در سال ۱۲۱۸ شمسی، رهبری قیام مردم علیه این تجاوز آشکار را به عهده گرفت.
گروه تحقیقی-رسانه‌ای نخل و برنو، با هدف بزرگداشت یاد و نام و منش این شخصیت‌ها، اقدام به پژوهش گسترده در این زمینه نموده و سپس، مبتنی بر نتایج این تحقیقات، با همکاری هنرمندان متعهد استان، به آفرینش آثار هنری در این زمینه پرداخته.
حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی بوشهر، بنا بر وظیفه‌ی ذاتی‌اش، تلاش نموده تا با برگزاری این محفل بدیع و صمیمی، به ترویج و تقویت آثار هنریِ مستند و مسئله‌مند، کمک کند.
این برنامه آقای سید حسین صافی، چهره‌ی ماندگار هنر استان بوشهر، به این سوال خواهد پرداخت که «چگونه هنر می‌تواند در جامعه ایفای نقش کند؟» و آقای مهدی فتوت، کارشناس ارشد تاریخ، به ماهیت مقاومت مردم استان بوشهر در برابر تهاجم‌های چهارگانه‌ی بریتانیا اشاره خواهد کرد و آقای احمد کرمی‌نژاد، پژوهشگر و روایت‌گر تاریخ استان، درباره‌ی نقش هنر در بازسازی هویت جامعه سخن خواهد گفت.

این برنامه، به مناسبت به مناسبت یک‌صد و نودمین سالروز اخراج ژنرال بلندپایه‌ی انگلیسی توسط مردم بوشهر، در روز تاسوعای سال ۱۲۵۵ قمری، چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار خواهد شد و میزبان عموم اهالی و علاقه‌مندان هنر و فرهنگ خواهد بود.

شناسه خبر : 9775
تاریخ : 1402/5/3 09:40:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/21pl2J
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #محمدعلی نادری #علی شفیع #طاهر حق‌جو #گردهمایی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.