آخرین اخبار
گزارشی در مورد جشنواره هنر های بازیافتی 1400 در18 اسفند روز بوشهر
این جشنواره شامل سه بخش هست. بخش کاردستی کودک و نوجوان، بخش آثار هنری دکوراتیو )شامل هنرهای تجسمی، هنرهای دستی تزئینی و کاربردی(، و بخش طراحی المان شهری بوده است.

1_با سلام و احترام لطفا را برای خوانندگان عزیزمان معرفی بفرمایید

عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت شما و همه خوانندگان عزیز نشریه دریا کنار ،ماهرخ زنده بودی هستم. بنیانگذار استارتاپ مهرسان سبز، دبیر اجرایی گروه هنری ژین و دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر و کارشناسی ارشد همین رشته از دانشگاه هرمزگان. مدتی به عنوان مسئول دفتر و سرپرست تولید در دو شرکت صنعتی مشغول به کار بودم. اما به دلیل عدم سازگاری روحیه¬ هنریم با محیط صنعتی و از آنجا که همیشه از دوران تحصیل به فعالیت¬های فرهنگی و هنری عالقه¬مند بودم از محیط صنعتی فاصله گرفته و به فعالیت¬های آموزشی به ویژه آموزش نقاشی در حوزه کودک و نوجوان و فعالیت های هنری از جمله سیاه قلم چهره پرداختم. همچنین، در سال جاری به لطف خدا به عنوان تیم مهرسان سبز و با ایده هنر بازیافت در رویدادهای استارتاپی 1400 و بندر نوآوری که از طرف مرکز نوآوری و شکوفایی و دانشگاه خلیج فارس و کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، شرکت نموده و به کسب مقام سوم نائل آمدیم. در حال حاضر دبیر جشنواره استانی هنر بازیافتی 1400 می¬باشم.

۲_درمورد جشنواره هنرهای بازیافتی در سال 1400 توضیحاتی دهید.

در آبان ماه سال جاری با همفکری خانم¬ نجمه خاتون راهداری )مدیر گروه هنری ژین، کارآفرین برتر هنر در سال 98 ،مدرس رسمی هنری سیمای مرکز بوشهر، داور رسمی فدراسیون اسکیت ایران( و خانم حمیرا حیدری )مدیر آموزشگاه هنری پالت برازجان، نفر برتر نمایشگاه هنر بازیافت تهران( تصمیم به برگزاری جشنواره هنر بازیافتی در استان بوشهر گرفتیم و در واقع نقطه شروع این جشنواره همکاری استارتاپ مهرسان سبز و گروه هنری ژین بود. خانم راهداری به عنوان نماینده هیئت داوران و خانم حیدری به عنوان دبیر هنری در جشنواره هنر بازیافتی 1400 فعالیت دارند.

3 -در مورد قسمت های مختلف این جشنواره صحبت نمایید.

این جشنواره شامل سه بخش هست. بخش کاردستی کودک و نوجوان، بخش آثار هنری دکوراتیو )شامل هنرهای تجسمی، هنرهای دستی تزئینی و کاربردی(، و بخش طراحی المان شهری بوده است

۴_هدف از برگزاری این جشنواره چه بوده؟

هدف اصلی از برگزاری این جشنواره فرهنگ¬سازی در زمینه هنر بازیافتی جهت حمایت از محیط زیست و ترغیب هنرمندان به روی آوردن به این صنعت می¬باشد. همچنین سایر اهداف و دستاوردهای مهم این جشنواره عبارتنداز دمیدن روحیه امید، تالش، تولید و ارزش افزایی در کالبد جامعه و تقویت آن، شناسایی ظرفیت¬های هنری استان در زمینه¬ هنر بازیافت و به¬کارگیری ایده¬های برتر در بخش دکوراتیو و طراحی المان شهری، کاهش پسماند به ویژه با توجه به اینکه از مخاطرات اصلی حیات زیستمندان دریایی در استان محسوب می¬شود، و ...

۵ _چه افراد یا سازمان هایی در این مسیر شما را همیاری کردند؟

همکاران و حامیان این جشنواره عبارتند از پارک علمی کودک و نوجوان، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر و شرکت پتروشیمی خارگ به عنوان حامیان ویژه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان بوشهر، دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اداره حفاظت محیط زیست جزیره خارگ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، استارتاپ کلینزی، آموزشگاه هنرهای تجسمی ایران، کانون بسیج هنرمندان شهرستان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر، پارک علم و فناوری خلیج فارس، شورای اسالمی شهر بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، دفتر امور شهری و شوراها و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، کمیته امداد امام خمینی و مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری و شتابدهنده ایده بان. کمال امتنان و سپاسگزاری را از همکاران و حامیان اصلی در برگزاری جشنواره داریم.

۷_صحبت پایانی

خود را بفرمایید. امیدوارم روزی برسد که فرهنگ بازیافت، هنر بازیافتی و مهمتر از آن مصرف به اندازه و صحیح و حتی پسماند صفر بودن در میان تک تک خانواده های این مرز و بوم نهادینه شده و محیط زیستی عاری از هر گونه آلودگی و آسیب را شاهد باشیم. در آخر از صمیم دل آرزوی سالمتی و سرسبزی دارم برای همه هم شهریان و هم وطنان عزیزم.

 

به کوشش: فاطمه نژاد حسینی(روزنامه نگار)

شناسه خبر : 2881
تاریخ : 1401/5/27 13:52:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/EW1MSz
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #بازیافتی #جشنواره #هنرهای دستی #ماهرخ زنده بودی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.