آخرین اخبار
💢 گسترش کاربرد‌های علوم هسته‌ای در دستور کار است
اسلامی گفت: یکی از ماموریت‌های این سازمان تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربرد‌های علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی امشب در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه استفاده از صنعت هسته‌ای برای گسترش کشاورزی نوین از برنامه‌های مهم این سازمان است، ادامه داد: استانداردسازی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: توسعه کاربرد پرتو‌های هسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی کمک قابل توجهی به این عرصه می‌کند و سبب کاهش معضلات در این بخش می‌شود.

اسلامی شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را ضروری دانست و افزود: یکی از ماموریت‌های این سازمان تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربرد‌های علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

اسلامی، توسعه رادیو دارو‌ها و آزمایشگاه‌های مربوط را از دیگر برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد و گفت: فناوری هسته‌ای یکی از مولفه‌های رشد و پیشرفت به شمار می‌رود و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت کنونی باید تغییر و ارتقا یابد.

شناسه خبر : 878
تاریخ : 1400/6/24 05:48:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vXF7yd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.