آخرین اخبار
گشت زنی هوایی و دریایی ارتش چین در آب‌های تایوان
ارتش چین و مقارن با سفر «ژانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا به این کشور، ۱۳ فروند هواپیما و ۶ کشتی را به حریم هوایی و آب های اطراف جزیره تایوان فرستاد

 جنگنده و شش کشتی ناو در اطراف تایوان پرواز و گشت زنی کردند

 

 

ارتش چین و مقارن با سفر «ژانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا به این کشور، ۱۳ فروند هواپیما و ۶ کشتی را به حریم هوایی و آب های اطراف جزیره تایوان فرستاد.

 

از سوی دیگر، وزارت دفاع جزیره تایوان در این ارتباط ادعا کرد که اوضاع را از هوا و دریا رصد می کند و سامانه های موشکی زمینی را نیز آماده پاسخگویی کرده است.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جزیره تایوان در این ارتباط آمده است که ۴ فروند هواپیمای چینی- ۲ جنگنده SU-۳۰، یک هواپیمای شناسایی BZK-۰۰۵ و یک هواپیمای جنگی ضدزیردریایی Y-۸- از خط میانی در تنگه تایوان عبور کردند.

 

بیانیه این جزیره در این باره اضافه می کند: هواپیماهای پکن وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان شده بود.

 

«تان کفی» (Tan Kefei) سخنگوی وزیر دفاع چین چهارشنبه هفته پیش در سخنانی هشدار داده بود که آمریکا با فروش اخیر تجهیزات نظامی خود به تایوان، این جزیره را به بشکه باروت تبدیل خواهد کرد.

 

اشاره سخنگوی وزیر دفاع چین به فروش ۴۴۰ میلیون دلاری تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به جزیره تایوان بود.

 

 

 

شناسه خبر : 9419
تاریخ : 1402/4/19 12:32:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9WDVEi
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #ارتش چین #اختلافات چین و تایوان #بین المللی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.