آخرین اخبار
گفتگوی اختصاصی؛ شهردار خورموج در گفت وگو با دریاکنار عنوان کرد: مردم آگاه و فرهیخته برگ برنده خورموج است
یکم دی ماه روز خورموج نام گذاری شده است. به بهانه این مناسبت گفت وگویی با محمد جواد کاشفی شهردار خلاق شهر خورموج انجام داده ایم که تقدیم خوانندگان می شود.

ضمن عرض سلام، ادب و احترام، روز خورموج رو خدمت جنابعالی و سایر  عزیزان تبریک عرض می کنم. در آغاز سخن لطفا بفرمایید مهم ترین ویژگی شهر خورموج چیست؟ 

داشتن مردمی فرهيخته، آگاه و دل سوز مهم ترین ویژگی شهر خورموج است که به حق نگین فرهنگی جنوب لقب گرفته است و این ویژگی برگ برنده خورموج است. خورموج در دویست سال گذشته هیچ گاه از چهره های تاثیرگذار خالی نبوده و برای بنده افتخار است که در شهر فرهیختگان به عنوان شهردار خدمت می کنم.
 
باتوجه به مدیریت شما پیش از شهرداری در یک نهاد آموزشی و فرهنگی فعالیت می کردید موضوع فرهنگ در کسوت شهردار چه اندازه دارای اهمیت بوده است؟ 
توجه و گسترش زیرساخت های گردشگری شهر، تاسیس خانه شهروند خلاق، استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی و هنری، برگزاری رویدادهای فرهنگی، حمایت از گروه‌های ورزشی و فرهنگی، بازسازی و تغییر نمای خیابان های پرتردد و قدیمی شهر با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی بخشی از اقدامات فرهنگی و اجتماعی بوده است. تلاش من بر این بوده با  همراهی اعضای شورا تغییراتی با رویکرد آینده بهتر و زیباتر ایجاد کنیم. خوشبختانه مردم و به ویژه جوانان حضور پررنگی در مشارکت اجتماعی ایفا می کنند و نقطه نظرات و ایده های جدید و خلاقانه خود را به شهرداری منتقل می کنند که ثمربخش و موثر است. شهرداری و شورا نیز نسبت به توجه و پیشنهادات مردم بی تفاوت نیست.
 
برای روز خورموج امسال چه برنامه هایی تدارک دیده اید؟ 
همایش روز خورموج با نکوداشت سه تن از مشاهیر شهر یعنی پولاد اسماعیلی، حجت الاسلام مصلح و سید حسین رضوانی و با سخنرانی دکتر اسماعیل آذر و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در روز شنبه دوم دی ساعت ١٩ در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری برگزار می شود همچنین نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در محل نگارخانه فرهنگسرای خورموج، زنگ روز خورموج در دبستان شهید سروری، مسابقه مشاعره دانش آموزی با حضور دکتر آذر، جشن ۵۰ سالگی انجمن ادبی فایز دشتی، برگزاری مسابقات منطقه ای کشتی، رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی هنری استاد هاشمی زاده، مسابقه موتور سواری، همایش پیاده روی خانوادگی و معرفی شهروندان نمونه مهم ترین برنامه های روز خورموج خواهد بود.
 
روز خورموج چه تاثیری بر توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر دارد؟ 
یکی از نتایج هر رویداد فرهنگی نزدیک شدن انسان ها به هم است. انسان ها در ساحت فرهنگ هویت و شخصیت پیدا می کنند. روز خورموج باعث می شود مردم این شهر بیش از گذشته به هویت و سابقه فرهنگی خویش بیندیشند. با برگزاری روز خورموج در طی این سالها اتفاقات مهمی رخ داده است. نکوداشت مشاهیر فرهنگی و دینی و معرفی بیشتر آنها به نسل جوان و نوجوان، مشارکت و نگاه تازه کودکان شهر به مسائل و اماکن شهر و چاپ آن در کتابی با عنوان شهر من خورموج و ایجاد کوچه کتاب بخشی از این رخدادها بوده است. روز خورموج در عین حال ترویج مهر و دوستی و فرهنگ مداراست.

تشکر از مطالب ارزنده تون و وقتی که در اختیار ما گذاشتید... 
در پناه حق 
والسلام

شناسه خبر : 12870
تاریخ : 1402/9/21 10:56:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/23ZiDS
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #گفتگو #روز خورموج #شهردار خورموج #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.