گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۱۴۳ سند موقوفه در استان بوشهر صادر شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر از صدور ۱۴۳ سند موقوفه در ۶ ماهه نخست سالجاری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۲۵ سند دفترچه‌ای نیز در این مدت به سند حدنگار تبدیل شده است.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری میزان_ محمدرضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر در دهمین همایش گرامیداشت هفته وقف نگاه سازمان متبوع خود را به وقف نگاه صیانتی دانست و عنوان کرد: باید بستری ایجاد شود که تمام املاک از جمله املاک موقوفه به‌طور مؤثر تثبیت شود به گونه‌ای که اسناد مالکیت با حدود و ثغور فنی مشخص باشد.

وی افزود: جایگاه وقف در دین اسلام رفیع و اجر معنوی این امر خداپسندانه نزد خداوند متعال بسیار ارزنده و مهم است.

بزرگمهر ادامه داد: با نگاه مختصری به قوانین ثبتی درمی‌یابیم که مقررات حقوقی و ثبتی با الهام گرفتن از شرعیات ما مطرح شده به گونه‌ای که وجود دفتر ثبت موقوفات بیانگر این مهم است که قانون‌گذار هم به این مسئله توجه ویژه داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر وقف و موقوفات را یکی از مهمترین امانت‌هایی برشمرد که به دست متولیان آن سپرده شده است و اظهار کرد: وقف امانتی است که از سوی کسانی که با رنج و زحمت اموال و سرمایه خود را جمع کرده‌ و این اموال را برای امور خیر و در راه خدا صرف کرده‌اند بنابراین بر عهده همه ما و به صورت ویژه بر عهده اداره‌های اوقاف و ثبت اسناد است که از این امانت حفظ و صیانت کنند.

وی یاداور شد: در شش ماه گذشته تعداد ۱۴۳ سند موقوفه در استان بوشهر صادر و به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تحویل شده است و تعداد ۲۵ سند دفترچه‌ای نیز به سند حدنگار تبدیل شده است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور آیت الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و جمعی از مدیران استانی برگزار شد از زحمات مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تجلیل شد.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

 
شناسه خبر : 11620
تاریخ : 1402/7/18 10:44:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FzipJ9
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #ثبت اسناد و املاک #استان بوشهر #سند موقوفه #سند حدنگار #سند دفترچه‌ای

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.