آخرین اخبار
۱۸ هزار فرصت شغلی در بوشهر ایجاد می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال برای ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

علی باستین در نشست با مسئولان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با قدردانی از تلاش این مجموعه در سال ۱۴۰۱ در کاهش نرخ بیکاری و تحقق سهمیه اشتغال تعیین شده، بیان کرد: امسال نیز برای ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده که بیش از این میزان محقق می‌شود.

 وی پرداخت ۳ برابری تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: فعالیت‌های انجام شده در بخش مهارت‌آموزی در راستای ایجاد اشتغال نیز از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که در سال گذشته انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزایش دو برابری تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف در استان بوشهر و فعال شدن تعاونی مرزنشینان استان را از دیگر دستاورد‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال دارای ۲ رکن مهار تورم و رشد تولید است، عنوان کرد: بخشی از تحقق این شعار بر اساس سیاست‌گذاری ملی است، ولی بخشی نیز بر اساس قابلیت‌ها به عملکرد استان‌ها بر می‌گردد.

باستین با تاکید بر تدوین برنامه برای تحقق شعار سال از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: با مشارکت دستگاه‌های مختلف اقتصادی، سیاست تحقق شعار امسال بر اساس ظرفیت‌ها تدوین و عملیاتی می‌شود.

وی یکی از دستاورد‌های سفر دوم رئیس‌جمهور به استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی دانست و ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، بخش خصوصی استان سرمایه‌گذاری ۷۶۰ هزار میلیارد تومانی را در دستور کار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تحقق ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر را یکی دیگر از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: در این راستا کمیته تخصصی متشکل از مسئولان مرتبط تشکیل شده است.

وی تعاونی مرزنشینان را یک فرصت مهم برای رونق اقتصادی و رشد تولید استان دانست و با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها واردات را در مقابل صادرات انجام می‌دهند، گفت: باید تلاش شود از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشینان برای صادرات محصولات پتروشیمی استفاده شود.

شناسه خبر : 6964
تاریخ : 1402/1/23 09:16:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ygerQk
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اشتغال #معاون هماهنگی امور اقتصادی #علی باستین #فرصت شغلی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.