آخرین اخبار
۳۵۰ پرونده در هیئت نظارت اداره کل ثبت اسناد بوشهر بررسی شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از بررسی بیش از ۳۵۰ پرونده در هیئت نظارت اداره کل ثبت اسناد استان خبر داد.

بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به بروز بودن رسیدگی در پرونده‌های هیئت نظارت این استان از کاهش ۱۰ درصدی آمار پرونده‌های این هیئت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ قانون ثبت اسناد کلیه اختلافات و اشتباهات شکلی مربوط به امور ثبت اسناد و املاک در استان با حضور دو عضو قضایی دادگاه تجدیدنظر و مدیرکل ثبت اسناد در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک تشکیل و نسبت به هرگونه اختلاف و اشتباه ثبتی و اجرائی مطابق بند یک تا هشت ماده ۲۵ اصلاحی قانون ثبت مبادرت به صدور رای می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در گذشته، رسیدگی به پرونده‌های هیئت نظارت در برخی مواقع، طولانی می‌شد، ولی در دو سال اخیر با تلاش محمد دوراهکی و کاظم فروغ آیین قضات هیئت نظارت برگزاری جلسات مکرر هفتگی، پرونده‌ها بروز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد بوشهر خاطرنشان کرد: دقت در صدور آرای هیئت نظارت ثبت استان بوشهر با حضور قضات مجرب و باتجربه بسیار بالاست تا در ادامه با توجه به امکان تجدیدنظر در شورای عالی ثبت کشور به عنوان مرجع رسیدگی به آرای هیئت‌های نظارت ثبت، نقض نشود.

بزرگمهر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد کاهش ورودی به پرونده‌ها در هیئت نظارت استان داشتیم، یادآور شد: به محض ارجاع پرونده از واحد‌های ثبتی، جلسه هیئت نظارت تشکیل و پرونده رسیدگی می‌شود به طوری که به صورت هفتگی جلسه برگزار شده تا پرونده‌های این هیئت بروز شود و پرونده باقیمانده نداشته باشیم.

بزرگمهربا اشاره به اینکه در جلسات هیئت نظارت، بعد از ارائه گزارش توسط کارشناسان امور املاک و کارشناسان امور اسناد، مباحث مورد بررسی قرار گرفته و رأی صادر می‌شود، افزود: سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن آرا هیئت نظارت با بیشترین دقت صادر شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

شناسه خبر : 14316
تاریخ : 1402/12/15 12:21:59
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Vecu0G
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #ثبت اسناد و املاک #نظارت #بزرگمهر #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.