گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۴۸۰۰ هکتار از زمین های بوشهر به کاشت گیاهان کم آب‌بر اختصاص یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پیرامون کاشت ارقام کم آب‌بر، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این استان به این بخش اختصاص یافت.

کبری توکلی روز شنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذرهای مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.

وی افزود: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیرماه است که توسط کشاورزان بوشهری انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در استان به شمار می رود.

توکلی ادامه داد: جهت افزایش بهره وری و تاثیر بر عملکرد، اجرای طرح‌های "مقایسه ارقام معمولی با ارقام مقاوم به ریزش" و طرح‌های "تغذیه‌ای و کشت مستقیم" در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این ۲ روش اجرایی، از مهمترین الگوهایی است که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش و شهرستان‌های دشتستان و دشتی در کانون‌های تولید اجرا شده تا اثرات مسقیم را تولیدکنندگان مشاهده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: زمان برداشت کنجد از ابتدای مهرماه و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود حدود پنج هزار و هشت تن محصول از مزارع استان بوشهر برداشت شود که نسبت به سال گذشته یکهزار و پانصد تن بیشتر است.

 

منبع: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر 

شناسه خبر : 11704
تاریخ : 1402/7/22 06:32:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/P0Eh40
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #جهاد کشاورزی #کاشت #گیاهان کم آب بر #تولیدات گیاهی #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.