گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجرای رفع تداخلات جهت حل مشکلات مردم باید تسریع یابد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رفع تداخلات باید تسریع و دقت در تفسیر برای جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم لازمه کار است.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی  سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مهدی مهرانگیز در جلسه ای با حضور معاون ساماندهی و توسعه اراضی و مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: رفع تداخلات در حل مشکلات صدور اسناد تک برگ بسیار مهم و موثر است. 
وی ضمن تشکر از زحمات دستگاه های اجرایی دخیل در اجرای رفع تداخلات جهت حل مشکلات مردم در صدور اسناد تک تصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده و رفع تداخلات نهایی ۲۷۹ پلاک روند بسیار خوبی در اجرایی شدن این امر مهم قابل مشاهده است. 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر: در جلسات کارگروه رفع تداخلات شهرستان ها و کمیسیون استان، دادستان یا قضات جهت پیگیری اجرای کار حضور دارند و این امر باعث شده که روند رفع تداخلات با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد. 
مهرانگیز تاکید کرد: رفع تداخلات باید با سرعت همراه با دقت برای جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم انجام شود تا شاهد اتمام رفع تداخلات و صدور اسناد تک برگ در سطح استان باشیم. 
تثبیت ۲۴۹ هزار و ۶۴۴ هکتار اراضی غیر ملی در استان بوشهر 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تثبیت ۲۴۹ هزار و ۶۴۴ هکتار اراضی غیر ملی در اجرای رفع تداخلات خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، احمد مشایخی در نشستی با حضور معاون توسعه و ساماندهی اراضی و مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: پلاک های مشمول ماده ۵۴ استان به تعداد ۴۹۸ پلاک است که رفع تدخلات از سال ۱۳۹۴ شروع و تا پایان سال ۱۴۰۰ قریب ۷ پلاک به مساحت غیر ملی 8 هزار و ۲۷ هکتار  از ۴۹۸ پلاک رفع تداخل شده است. 
 وی افزود: نظر به اهمیت و حساسیت موضوع با پیگیری های صورت گرفته از سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۲۷۹ پلاک به مساحت ۲۴۹ هزار و ۶۴۴ هکتار اراضی غیر ملی تثبیت شده است.  
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز به تعداد ۵۹ پلاک با تثبیت بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی غیر ملی رفع تداخل شده که پیشرفت چشمگیری نسبت به بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ داشته است. 
مشایخی با بیان اینکه مشکلاتی که برای رفع تداخلات برخی پلاک ها وجود دارد که مهمترین آنها پلاک های نوار ساحلی است که باعث کندی رفع تداخلات در این پلاک ها شده است ادامه داد: پلاک هایی نیز دارای مشکل مرزی با برخی استان هاست که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال پیگیری برای رفع این موضوع است. 
مدیر امور اراضی استان خاطرنشان کرد: لازمه صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی اجرای رفع تداخلات پلاک های مشمول مقررات موازی امور اراضی منابع ملی و تثبیت اراضی غیر ملی است که تسریع در رفع تداخلات در جهت اتمام پلاک های مشمول در دستور کار است. 
 
صدور بیش از ۱۴۴ هزار هکتار اسناد تک برگ اراضی کشاورزی استان بوشهر 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور بیش از ۱۴۴ هزار هکتار اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، محمدرضا بزرگمهر در حاشیه جلسه ای با حضور معاون توسعه و ساماندهی اراضی و مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: کل اراضی کشاورزی جانمایی شده در سامانه املاک ۱۷۰ هزار هکتار است و از مجموع ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات ۱۷ پلاک فاقد تداخل است. 
وی افزود: تعداد جلسات برگزار شده از سال ۹۴ تا پایان ۱۴۰۰ محدود بوده که از سال ۱۴۰۱ تعداد جلسات کمیسیون رفع تداخلات استان به طور چشمگیری افزایش داشته است. 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: تاکنون  ۱۲ هزار و ۷۲۰ قطعه اراضی کشاورزی در سامانه جانمایی و به مساحت ۱۴۴ هزار هکتار سند تک برگ صادر شده  و با ۸۵ درصد پیشرفت کار در حوزه صدور اسناد سومین استان در سطح کشور هستیم. 
بزرگمهر تصریح کرد: در سامانه سحاک بیش از ۹ هزار پرونده برای فرآیند صدور سند بارگذاری شده که به پنج هزار پرونده  توسط امور اراضی شهرستان ها پاسخ مثبت داده شده و روند صدور سند در حال انجام است. 
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی سه قرارداد با شرکت مشاور تنظیم شده که ۵۸ هزار و پانصد هکتار از  اراضی عملیات تشکیل پرونده و مستند سازی انجام شده است. 
محمدرضا بزرگمهر در زمینه اطلاع رسانی جهت مراجعه کشاورزان و بهره برداران جهت ثبت درخواست صدور سند و تشکیل پرونده نیز گفت: با انجام نصب بنر و اطلاع رسانی در محدوده روستایی انجام شده و سند دار کردن اراضی باقیمانده کشاورزی در حال انجام است. 

شناسه خبر : 18113
تاریخ : 1403/8/6 08:50:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lX46CA
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جهاد کشاورزی #مهدی مهرانگیز

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.