گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجرای ۴۱۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اجرای ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علیرضا مقدم در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن به غیر از کلنگ زنی‌های اخیر در دهه کرامت، در مجموع ۳ هزار واحد در دست ساخت داریم که ۲ هزار و ۸۹۹ واحد عملیات آن آغاز شده، پی‌ریزی برای هزار و ۸۳۱ واحد آغاز و اسکلت ۷۴۸ واحد و سفت‌کاری ۱۷۰ واحد به پایان رسیده و ۸۴ واحد نیز به مرحله واگذاری رسیده است.

وی از کلنگ زنی ۱۱۰۰ واحد که به تازگی انجام گرفته نیز خبر داد و اضافه کرد: در مجموع ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در استان به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هزینه تمام شده ساخت واحد‌های مسکونی در استان بوشهر کمتر از استان‌های دیگر است، گفت: طرح‌های ساخت مسکن در استان به گونه‌ای اجرا شده که برای مردم ارزش افزوده داشته باشد.

وی عنوان کرد: میانگین قیمت واحد‌های مسکن ملی ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و آورده مردم به طور میانگین ۴۰۰ میلیون تومان است که در دو سال دوره ساخت از مردم دریافت می‌شود.

مقدم گفت: در حساب صد امام که در کشور پایه‌گذاری شده تاکید بر رفع محرومیت است و به ازاء هر مبلغی که یک فرد نیکوکار به حساب صد امام کمک کند معادل آن را بنیاد مسکن کمک و مشارکت خواهد کرد.

وی یادآور شد: پارسال در مجموع ۱۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی دریافت کردیم که ۴۲۰ دستگاه سرمایشی برای خانواده‌های فاقد کولر تهیه شد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده تعدادی واحد مسکونی رایگان نیز ساخته و در اختیار خانواده‌های کم‌تر برخوردار که حتی توانایی استفاده از تسهیلات کم بهره را هم ندارند، قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام پارمان نماینده دفتر نهاد رهبری در بنیاد مسکن استان هم گفت: انقلاب اسلامی عاملی در ایجاد بنیاد مسکن و حساب صد امام و رفع محرومیت است و رسیدگی به محرومان سر لوحه و اساس کار بنیاد مسکن قرار دارد.

معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز گفت: طرح‌های ساخت مسکن و بازسازی آن در شهر‌های کوچک و روستا‌ها از سال ۱۳۸۴ تا کنون در حال اجرا است که تا کنون ۴۵ هزار و ۱۴۵ واحد در استان مقاوم‌سازی شده که ۶۰ درصد واحد‌ها در استان را شامل می‌شود و ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

فخرائی افزود: از محل تسهیلات بهسازی مسکن روستایی مقرر شده سالانه ۲۰۰ واحد بازسازی شود که سهم استان دوهزار و ۵۰۰ واحد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم با اشاره به اینکه استان ۸۲۰ روستا و آبادی دارد گفت: ۴۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱۶ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان داریم.

افرند ادامه داد: ۹۷ درصد روستا‌ها دارای نقشه طرح هادی هستند و هر سال نیز باید ۱۰ درصد طرح‌های هادی روستایی بازنگری شوند که در زمان حاضر ۱۱۵ روستا برای بازنگری داریم.

به گفته وی در هفته دولت قرار است ۳ هزار قطعه زمین برای ساخت با ارائه تسهیلات در روستا‌های استان واگذار شود که هم‌استانی‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بیان کرد: بنیاد مسکن تعهد دارد در مدت دو سال ۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها اجرا کند که قرارداد آن در زمان حاضر منعقد شده است.

وی گفت: امسال ۴۳۰ طرح هادی در روستا‌ها با اعتبار استانی ۸۵ میلیارد تومانی، اعتبار ملی ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و اعتبار ۸۳ میلیارد تومانی از محل مسئولیت اجتماعی نفت اجرا شده است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10091
تاریخ : 1402/5/17 05:01:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IZmXAv
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نهضت #بنیادمسکن #مسکن #ملی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.