گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افزایش سرعت صدور کارت ملی
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از سال گذشته روند صدور کارت هوشمند ملی سرعت گرفته و پیش‌بینی شده تا پایان نیمه نخست امسال صدور کارت متقاضیان پیشین به پایان برسد.

اسکندر پاسالار افزود: تاکنون ۸۵۰ هزار و ۹۸۳ نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام‌کرده‌اند که کارت نزدیک به ۹۰ درصد آن‌ها صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸ هزار و ۵۹۳ نفر از مجموع متقاضیان دریافت این کارتِ شناسایی در استان سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار داشت: تاکنون ۷۴۳ هزار و ۷۷۷ کارت هوشمند ملی در این استان تحویل شده و ۱۳ هزار و ۶۷۸ متقاضی نیز برای دریافت کارت خود از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه نکرده‌اند.

پاسالار از بوشهری‌های که کارت ملی آن‌ها صادر شده درخواست کرد تا هر چه زودتر برای دریافت کارت خود از دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ پرونده افراد فاقد سند هویتی منجر به صدور شناسنامه شد که هفت مورد مربوط به شهرستان دشتستان و سه مورد در شهرستان بوشهر بوده است.

پاسالار عنوان کرد: بیشتر این افرادِ فاقد شناسنامه بزرگسال و در شهرستان دشتستان کوچ‌رو بوده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تصویب قانون صدور سندهویتی برای فرزندان مادران ایرانی دارای پدر خارجی تاکنون ۵۴۰ شناسنامه برای فرزندان ۲۲۲ مادر ایرانی ساکن در استان بوشهر صادر شده است.

پاسالار یادآور شد: بیشتر این شناسنامه‌ها برای فرزندان پدران افغانستانی ساکن در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته علاوه بر صدور شناسنامه برای ۱۳ هزار و ۵۳۳ نوزاد تازه متولد شده و ثبت به موقع این واقعه حیاتی در استان بوشهر، پنج هزار و ۳۵۷ شناسنامه المثنی و ۴۷ هزار و ۳۱۵ شناسنامه تعویضی نیز در این استان صادر شد.

شناسه خبر : 7121
تاریخ : 1402/1/28 04:57:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lrT6xE
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #ثبت #احوال #صدور #کارت #هوشمند #ملی #پیش‌بینی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.