گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر: استان بوشهر در رده پنجم جذب مالیات کشور قرار دارد
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: استان بوشهر جزو پنجمین استان کشور در دریافت مالیات می‌باشد.

محمدجواد رستمی، مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر، در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی مدیران، سهم مالیاتی استان بوشهر برای سال جاری را بیش از 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. او توضیح داد که مالیات مستقیم، از افراد و شرکت‌ها دریافت می‌شود و به حساب خزانه واریز می‌شود.
علاوه بر این، ایشان به وجود مالیات غیرمستقیم اشاره کرد که شامل مالیات ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) است. این مالیات بر ارزش افزوده از طریق عوارض مستقیماً به حساب استان و شهرداری‌ها واریز می‌شود و درآمدهای حاصل از آن به منظور توسعه و پشتیبانی از استان و شهرداری‌ها استفاده می‌شود.
محمدجواد رستمی با اعلام اینکه در سال گذشته، مبلغی در حدود 3 هزار میلیارد تومان از محل عوارض و مالیات غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز شده است افزود: در 8 ماه اول سال جاری، حدود 1 هزار و 800 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده است، که نسبت به سال گذشته به میزان 90 درصد رشد داشته است. که رشد 90 درصدی در مبالغ واریزی به حساب شهرداری‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته، نشان می‌دهد که تلاش هایی برای جمع‌آوری بیشتر مالیات‌ها و عوارض صورت گرفته است که شهرداری ها قادر به پشتیبانی از خدمات عمومی و توسعه شهری باشند.
به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر حدود ۵ درصد است و بیشترین مودیان مالیاتی در استان بوشهر از شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی تشکیل شده است. این شرکت‌ها عمده مالیات‌های خود را به حساب استان بوشهر واریز می‌کنند. همچنین، وی افزود که دو شرکت دیگر هم که مالیات‌های خود را در خارج استان پرداخت می‌کنند، سهم آن‌ها به استان منتقل می‌شود.
محمدجواد رستمی اعلام کرد: تعداد مودیان مالیاتی در استان در سال ۱۳۹۹ به ۴۰ هزار و ۸۷۱ نفر رسید و با اجرای طرح جامع مالیاتی و پایانه فروشگاهی در سال ۱۴۰۰، این تعداد به ۷۷ هزار نفر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در سال جاری، درصد وصول مالیات نسبت به میزان پیش‌بینی شده به ۱۱۰ درصد رسیده است اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۹ هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول شده است
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بابیان اینکه ازنظر درآمد تعیین‌شده سازمانی بالاترین تحقق انجام‌شده است گفت: ازنظر استانی در رده پنجم یا ششم و ازنظر اداره کل در رده 15 یا 16 در جذب مالیات قرارگرفته‌ایم. مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است
وی در ادامه افزود: از نظر جذب مالیات، استان بوشهر در رده پنجم یا ششم قرار دارد. همچنین از نظر اداره کل، این استان در رده 15 یا 16 در جذب مالیات قرار دارد.

 

 
شناسه خبر : 13068
تاریخ : 1402/10/3 13:29:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FsztjV
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیرکل امور مالیاتی #جذب مالیات #کشور #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.