گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کارشناس سلامت خانواده تنگستان:
تغذیه نقشی مهمی در مراقبت‌ها و اقدامات پیش از بارداری دارد
کارشناس سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: مراقبت‌های پیش از بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است و تغذیه نقش مهمی را در این مهم بر عهده دارد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان مکیه ستار زاده بیان داشت: برخلاف عواملی همچون سن و ژنتیک که ما هیچ‌گونه دخالت و نقشی در آن نداریم نوع تغذیه و مواد غذایی نقش مهمی در باروری دارند.

مکیه ستار زاده با اشاره به نقش مولتی‌ویتامین بر باروری تصریح کرد: نیاز است خانم‌هایی که قصد بارداری دارند قبل از اقدام به بارداری مصرف اسیدفولیک را شروع کنند و آن را تا ۶ هفته اول بارداری نیز ادامه دهند زیرا اسیدفولیک نقش مهمی در رشد و سلامت سیستم عصبی و طناب نخاعی جنین دارد.

ستار زاده ویتامین‌های گروه B را بسیار پر اهمیت خواند و افزود: غلات،حبوبات،گوشت قرمز و سفید،ماهی ، لبنیات و تخم‌مرغ سرشار از این ویتامین هستند.

کارشناس سلامت خانواده تنگستان خاطرنشان کرد: آهن یکی دیگر از مکمل‌های مؤثر در باروری است که کمک زیادی به ناباروری ناشی از مشکلات تخمک‌گذاری و جلوگیری از کم‌خونی در بارداری نیز می‌کند و می‌توان با استفاده از مصرف مواد غذایی مانند گوشت قرمز،مرغ،ماهی ،سبزی‌های برگ سبز و غلات کامل به‌صورت روزانه و خصوصاً در وعده صبحانه میزان آن را در بدن افزایش داد.

مکیه ستار زاده گفت: امگا ۳ نیز یک ماده غذایی است که باعث تنظیم هورمون‌ها و تسریع جریان خون به ارگان‌هایی که در شکل‌گیری جنین نقش دارند می‌شود و در روغن‌های گیاهی مانند بذر کتان و آفتاب‌گردان ،ماهی سالمون ،تخم‌مرغ و گردو یافت می‌شود.

ستار زاده تأکید کرد: خانم‌ها بهتر است برای مصرف هرگونه مکمل حتماً با پزشک مشورت و با پیروی از تغذیه متعادل موجب افزایش شانس باروری و داشتن جنین سالم شوند چون عادات غذایی سالم، سلامت مادر و جنین را در دوران بارداری تضمین می‌کن

شناسه خبر : 18025
تاریخ : 1403/7/30 13:44:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/U0CPqT
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.