گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
حکمت جهان تاریک (بخش دوم)
تاریکی؛ جهانی را که به زیستن مشهور است، به تسخیر خود در می آورد

امید و هراس از شاخه های تاریکی:

به دیدگاه شخصی؛ یکی از منشا اصلی جهان تاریکی ((امید)) است. در امید چیزی به نام بیم و هراس وجود دارد. هسته ی تشکیل دهنده ی این جهان تاریک، از خود انسان است چرا که اگر انسان یک موجود بالقوه باشد، در اعماق ذهن و پیرامون زندگی خود و گاهی دیگران، هراس برخاسته از این جهان تاریک را رواج می دهد.

به طور مثال:

ـ او امید دارد که زنده بماند اما....؟

((اما)) کلمه ای که به تنهایی می تواند ذهن شما را به خودش درگیر سازد که ادامه ی مطلب چیست؟این درگیری به حدی هست که برای لحظاتی جمله ی ماقبل هم فراموشتان می شود.

حالا اگر چراغ امید روشن شود، ((اما )) به دور آن در نقش یک تار عنکبوت عمل می کند.

ـ او امید دارد که زنده بماند اما اگر در حین درمان بمیرد...؟

در همین جاست که تاریکی به شکل تکامل خود می رسد؛ امیدی شکل می گیرد و در پس آن، -اما- اراده ی شخص را زیر سوال می برد و تا انتهای این حادثه، انسان در یک هراس زندگی می کند. این امید در برخی موارد گاهی خوش یوم است و گاهی هم زوال پذیر. شبیه یک برگ خشکیده در باد که با هجوم هراس و امیدها بالا و پایین می شود. 

امید و جهان دو قطب ناهمسان:

گاهی همین جهان تاریک منجر به رویایی دروغین می شود. به رویایی دل می بندید که از فرجام آن بی خبرید و اکثر انسان ها فرجامی مطابق میل خود در انحنای خیال می سازند. در صورتی که جهان در مسیری متفاوت از آنچه که پنداشته بودید، پیش می رود و اگر به این روند ادامه دهید، شما در جنبه ی دیگر تاریکی مطلق فرو می روید.

شهامت و ایمان داشته باشید:

برای امید، جهان تاریکی را توصیف کردم. با خواندن این توصیف، سیاهی و بار منفی در ذهنتان مصور شد اما منظورِ منظورم از موارد مذکور این است که پیراهن شهامت و ایمان بر تن بپوشانید. در مقابل هر حادثه ای جنگنجو باشید حتی اگر لشکر یک نفره ی خودتان باشید و آواز شکست شما از قبل نواخته شده باشد.

پس خودتان را به امید نسپارید تا امید شما را به بیم نکشاند و در هراس زندگی کنید. شهامت و ایمان حتی در اوج شکست، بالندگی انسان را به تصویر جهان می کشد.

شناسه خبر : 5156
تاریخ : 1401/10/21 21:34:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fTllQZ
نویسنده خبر :
X

🔶پریا رحیمی
🔹خبرنگار
🔹نماینده رسمی انتشارات حوزه مشق
🔹دانشجوی کارشناسی ادبیات فارسی 
🔹شاعر 
🔹مولف ۱۱ کتاب (مستقل و مشترک) 
🔹سردبیر گاهنامه نوای شاعرانه 
🔹نویسنده کتاب مجموعه اشعار اشک سپیدار
🔹عضو روابط عمومی جشنواره جهانی شعر سبزمنش

 
 
برچسب ها #جهان #تاریکی #بیم #هراس #امید

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.