گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
خودکفایی ۸۳ هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خودکفا شدن ۸۳ هزار و ۵۰۰ مددجو در سراسر کشور، گفت: هدف‌گذاری امسال خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو و تاکنون بیش از ۸۳ درصد آن محقق شده است.

به گزارش دریاکنار؛ مرتضی فیروزآبادی ، با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری 35 هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: از این منابع قرار است اشتغال جامعه هدف از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان دهک‌های 5 و پایین‌تر ایجاد شود.

وی از تخصیص 53 درصد از منابع اعتباری یاد شده خبر داد و بیان کرد: تاکنون 185.5 هزار میلیارد تومان از منابع اعتباری یاد شده برای اشتغال‌زایی مددجویان جذب شده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور‌ اضافه کرد: امید می‌رود با همکاری بانک‌های عامل تا آخر سال مابقی تسهیلات اشتغال‌زایی جذب شود که عمده مسئله در یکی دو تا بانک و سهمیه آنها هم زیاد است و تاکنون نتوانسته‌اند پرداخت کنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه مابقی بانک‌های عامل بخش عمده‌ای از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد پرداخت کرده‌اند، افزود: تاکنون 200 هزار فرصت شغلی جدید در کمیته امداد ایجاد شده و امید می‌رود ان‌شاءالله در زمینه خودکفایی اقتصادی و معیشتی مددجویان فراهم شود.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال خودکفایی 100 هزار مددجو است گفت: تاکنون بیش از 83 درصد آن محقق و در استان بوشهر جشن خودکفایی 3 هزار نفر از مددجویان برگزار شد.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: در سنوات آینده تکیه بر این تسهیلات فرایند اشتغال مددجویان ادامه می‌یابد.

فیروزآبادی با اشاره به خودکفا شدن 83 هزار و 500 مددجو در سراسر کشور خاطرنشان کرد: برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال آینده اعتبارات این حوزه تابع تصمیم‌گیری است که مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهد و باید بودجه نهایی شود.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد برای سال آینده تاکنون اگر به تأیید شورای نگهبان برسد 35 همت است و با توجه به تورم و رشد اقتصادی باید برنامه‌ریزی شود تا بودجه مورد نظر پس از تصویب جذب شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر : 13856
تاریخ : 1402/11/21 10:38:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7XLSN7
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #خودکفایی #مددجوی #کمیته امداد #امام خمینی (ره) #اشتغال‌زایی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.