گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کشورمان در تولید ۵۰۰ کالای تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده است
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در زمینه۵۰۰ قلم کالا و تجهیزات پزشکی خودکفا هستیم، تأکید کرد: در علم پزشکی، متخصصان بسیاری در رشته ‌ها و تخصص‌ های مختلف عرصه ‌های پزشکی و مهندسی در کنار هم در جهت تولید بهترین محصول تلاش می‌ کنند.

مهندس روح الله مزینانی، در حاشیه نشست با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته، اظهار کرد: بیش از 7 هزار ایندکس کالایی با 360 هزار IRC در حوزه تجهیزات پزشکی در سطح کشور داریم که کمک بزرگی به حوزه سلامت می‌کند و از این تعداد در 240 هزار مورد تولید محصول در داخل کشور داریم و در کنار آن هنوز واردات 120 هزار مورد آن را داریم که باید در مسیر افزایش تولید محصول داخلی و ممنوعیت ورود نمونه خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود تلاش شود.

وی اضافه کرد: تعداد 100 هزار قلم کالا در کشور قیمت گذاری شده تا بتوانیم در تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت مناسب ‌ترین برنامه ‌ریزی ممکن را در مسیرهای تهیه، تولید و عرضه محصول داشته باشیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید به کسانی که در عرصه تجهیزات پزشکی گام بر‌می‌دارند راهنمایی درست را داشته باشیم، بیان کرد: ما آمادگی خودمان را جهت حمایت از تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت اعلام می‌کنیم و می‌ خواهیم به سهم خودمان در مسیر تحقق شعار سال نقش‌آفرین باشیم.

مهندس مزینانی گفت: مهمترین اقدام صورت گرفته در یک سال اخیر بحث برچسب گذاری و اصالت محصول بوده تا میزان تولید داخل و صادارت محصول ایرانی به خارج از کشور افزایش یافته و واردات محصولات خارجی به داخل کشور نیز کاهش یابد.

وی افزود: درخصوص تأمین نرخ ارز تجهیزات پزشکی در راستای اجرای قانون بودجه سال 1401 زیر ساخت مناسبی صورت پذیرفته و در جلسات مختلف در این خصوص بر رعایت برچسب گذاری و اصالت تأکید شده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای اولین بار میزان تولید داخل بر اساس برچسب گذاری صورت گرفته مشخص شده است، تأکید کرد: بر همین اساس میزان واردات کنترل می‌شود و محدودیت‌هایی در این خصوص لحاظ شده است، هم‌اکنون میزان واردات تجهیزات پزشکی 60 درصد مجموع تجهیزات مصرفی بوده و 40 درصد دیگر هم تولید داخل است و در تلاش هستیم تا در بازه زمانی مشخص شده با دیدن کیفیت و کمیت در کنار هم میزان محصول تولید داخل را افزایش داده و میزان واردات محصول خارجی کاهش یابد.

مهندس مزینانی اضافه کرد: فرآیند مجوزها را کوتاه می‌کنیم و در کنار آن صدور مجوزهای پیش بالین را با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهیم داشت و با این اقدام ضمن تسریع در تعداد مجوزها، ارزیابی بالینی را با روش‌ pmp خواهیم داشت.

وی بیان کرد: طبق تأکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت لازم را از شرکت‌های فناور و دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی مرغوب و باکیفیت داریم که بخش عمده‌ای از آنها در خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، شرکت‌هایی در زمینه تولید محصولات باکیفیت در حوزه‌های بهداشت، درمان و غذاودارو خوش درخشیدند.

شناسه خبر : 3794
تاریخ : 1401/7/28 19:03:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/gR3zKd
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #تولیدات #تجهیزات پزشکی #خودکفایی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.