گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سهم صنایع دریایی از تسهیلات طرح‌های پیشران مشخص شود
رئیس صمت بوشهر: برای کاهش وابستگی به شرکت‌های کشتی‌سازی و کشتیرانی خارجی که هزینه زیادی برای کشور به دنبال دارد باید توسعه صنایع دریایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشتند: صنایع دریایی استان بوشهر جای رشد و پیشرفت زیادی دارد و همین امر می‎طلبد نگاه به این بخش به صورت ویژه محقق شود.

وی بیان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مقرر شده ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‎های پیشران صنعتی تسهیلات پرداخت شود که این میزان چون به صورت گلوبال تعریف شده به طور معمول مورد استفاده صنعت نفت قرار می‎گیرد.

حسینی گفت: انتظار می‎رود با توجه به اولویت تعریف شده برای توسعه صنایع دریایی حداقل ۱۰۰ و یا ۵۰ میلیون دلار آن به حوزه صنایع دریایی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: در شورای عالی صنایع دریایی که وزیران مختلفی از جمله صنعت، معدن و تجارت، دفاع و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند طرح تحول صنایع دریایی مصوب شده که این طرح بیشتر هدف آن استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان است.

حسینی ادامه داد: جامعه هدف این طرح از یک طرف شرکت ملی نفت و در طرف دیگر واحدهای کشتی سازی مانند شهید محلاتی، صدرا، ناخدای جزیره و سایر واحدهای کشتی سازی و سفارش دهنده به آنها نیز شرکت ملی نفت و سازمان بنادر و شیلات برای بحث‌های خدماتی و پشتیبانی است.

وی عنوان کرد: برای کاهش وابستگی به شرکت‌های کشتی‌سازی و کشتیرانی خارجی که هزینه زیادی برای کشور به دنبال دارد باید توسعه صنایع دریایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اظهار داشت: صنایع دریایی صنعتی اشتغال‌زا است که با توجه ظرفیت استان بوشهر باید حمایت از آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: قانون تامین اعتبار موردنیاز صندوق توسعه صنایع دریایی حدود ۱۲ سال است مصوب شده ولی در این بازه زمانی تنها ۲۵ میلیون دلار به آن تزریق شده‌است.

حسینی گفت: نرخ تسهیلات یاد شده نیز بین ۲ تا ۶ درصد است که با توجه به ظرفیت استان بوشهر باید افزایش اعتبار آن از سوی مجمع نمایندگان این استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

شناسه خبر : 167
تاریخ : 1399/9/20 06:15:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XMNcR7
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.