گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
واردات خودرو دست دوم صحت دارد؟
ارائه خدمات؛ همچنان شرط واردات

واردات خودرو دست دوم صحت دارد؟

 

      ارائه خدمات؛ همچنان شرط واردات

 

قفل واردات خودرو پس از حدود شش سال با واردات تعداد محدودی خودرو شکسته شد. به عقیده کارشناسان، شرکت‌های واردکننده به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند خودروها را از کارخانه مادر تهیه کنند و آن‌ها را باید از بازار کشورهای همسایه جمع‌آوری کنند. با این اقدام، قیمت خودروهای وارداتی هنگام ورود به بازار ایران، دو یا سه برابر قیمت در بازار کشورهای همسایه تمام می‌شود. چراکه علاوه بر سود واردکننده و هزینه‌های حمل و نقل، در این حالت باید سود واسطه را در نظر گرفت.

 

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، مدعی شد که واردات خودرو از کشورهای همسایه صورت گرفته و همچنین، خودروهای در راه ایران دست‌دوم یا استوک هستند. این درحالی است که یکی از شروط واردات خودرو به کشور، خدمات پس از فروش بود.

 

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که آیا خودروهای وارداتی واقعا دست دوم هستند و خدمات پس از فروش ندارند؟ امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هیچ خودرو دست دوم یا استوک وارد کشور نمی‌شود. قالیباف ادامه داد: همچنان شرط خدمات پس از فروش برای واردکنندگان پابرجاست و به همین شرط به آن‌ها اجازه واردات خودرو داده شده است. در واقع یک اهمیت‌سنجی برای آیین‌نامه واردات انجام شد و شرکت‌ها برای واردات مجوز گرفتند.

 

 

 

شناسه خبر : 5094
تاریخ : 1401/10/19 09:18:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/W3vpl9
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #واردات خودرو #خودروی دست دوم #صنعت و معدن #وزرات صمت #کره جنوبی #چین #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.