گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
پروژه‌های کنترل و هدایت سیلاب منطقه پارس کنگان در آستانه افتتاح
معاون فنی زیربنایی سازمان منطقه ویژه پارس از آماده بهره برداری بودن پروژه‌های دفع سیلاب در منطقه پارس کنگان خبر داد.

به گزارش دریا کنار و نقل ازپایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- محسن شکیبایی، معاون فنی زیربنایی سازمان منطقه ویژه پارس در این باره گفت؛ پروژه‌های دفع سیلاب سازمان منطقه ویژه پارس در منطقه کنگان با هزینه بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی در آستانه هفته دولت آماده بهره برداری هستند.

شکیبایی افزود؛ این پروژه‌ها شامل سد‌های تاخیری، کانالهای مهار و دفع سیلاب جهت کنترل و هدایت سیلاب‌های بالادست فازهای ۱۳،۱۴ ، ۲۲الی۲۴و حفاظت از تاسیسات خطوط انتقال گاز مجتمع بندر صادراتی سیراف ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد؛ برای اجرای این پروژه‌ها بیش از دو و نیم میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی به همراه ۴ سد تاخیری به ارتفاع ۲۶ تا۳۶متر ساخته شده است که نقش موثری در کنترل سیلاب‌های ورودی منطقه کنگان خواهد داشت.

شکیبایی همچنین اجرای بیش از ۶هزار متر کانال کشی در کنار ایجاد مسیرها، سرریزها و سامانه‌های دفع سیلاب را از دیگر ویژگی‌های این پروژه‌های مهم بر شمرد. 

 

شناسه خبر : 10684
تاریخ : 1402/6/8 08:49:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/OPlEpU
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون #کنگان #منطقه ویژه #سیلاب #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.