گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢کاهش ۳۰ درصدی وابستگی آب استان بوشهر با افتتاح آب شیرین کن‌ها
مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۳۰ درصد از وابستگی آب آشامیدنی استان بوشهر به استان‌های دیگر کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: با کاهش باران تابستان سختی در پیش روی استان بوشهر قرار دارد که می‌توانیم تابستان بدون سختی را پشت سر گذاشت به شرطی که مردم فرهنگ مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

عبدالحمید حمزه‌پور از اجرا طرح‌های آبرسانی در حوزه آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد و گفت: اکنون بیش از ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از طریق آب‌شیرین‌کن، آب آشامیدنی در شهر‌های بوشهر، کنگان و لاور ساحلی دشتی تولید و وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های آب‌شیرین‌کن توسط بخش خصوصی اجرا و آب تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود افزود: هر مترمکعب آب تولیدی آب‌شیرین‌کن‌ها ۱۵ هزار تومان است که یک سی‌ام این قیمت از مردم گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اجرای ۴۴ طرح آب‌شیرین‌کن بزرگ در نقاط مختلف استان گفت: این طرح‌ها در مراحل پایانی کار قرار دارند و فاز نخست آن‌ها در نیمه نخست امسال وارد مدار تولید می‌شود.

حمزه‌پور، آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعب سیراف - جم، ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر، ۶۵۰۰ مترمکعب وحدتیه را از جمله این طرح‌ها دانست و بیان کرد: در روستا‌های استان طرح‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا است که بخشی از آن‌ها امسال افتتاح می‌شود.

وی، ارزش سرمایه‌گذاری آب‌شیرین‌کن‌ها را هزار میلیارد تومان دانست و افزود: بیش از ۳۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در فصل تابستان وارد مدار تولید می‌شود که شامل آب‌شیرین‌کن روستایی و شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه تا پایان امسال همه طرح‌های آب‌شیرین‌کن وارد مدار تولید می‌شود گفت: با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن حداقل ۳۰ درصد از وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های دیگر کاهش می‌یابد.

حمزه‌پور افزود: اکنون ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های در دست ساخت و بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

شناسه خبر : 536
تاریخ : 1400/3/2 07:05:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/cZAGii
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.