گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کاهش ۸ درصدی میزان هدررفت آب در استان بوشهر
به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، علی سیدزاده در نشست با مسئولان شرکت آبفا استان بوشهر اظهار کرد: هدر رفت آب در سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است که ارزش ریالی این کاهش هدر رفت معادل احداث یک دستگاه آب شیرین‌کن پنج هزار متر مکعبی با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ابتدایی است.

وی بیان کرد: این دستاورد ارزشمند در کاهش هدررفت حاصل برنامه ریزی و نوسازی شبکه توزیع و همچنین کشف و مجازسازی انشعاب‌های غیر مجاز و همچنین بهبود مدیریت توزیع آب است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین و کاهش هدرفت شرکت مهندسی آبفا کشور تصریح کرد: با وجود کاهش تولید در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال قبل، مصرف آب مشترکان حدود ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

سیدزاده ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان انتظار می رود مشترکان نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند تا خللی در تامین آب شرب هم وطنان صورت نگیرد.

وی گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز بر حسب رسالت ذاتی خود تمام تلاش خود را بکار گرفته تا تامین و توزیع آب شرب به بهترین نحو ممکن محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: این استان در آستانه فصل تابستان طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب را با هدف بهینه سازی و ارتقاء مدیریت توزیع آب عملیاتی کرده است.

ابوالحسن عالی افزود: بهینه‌سازی و ارتقا مدیریت توزیع آب از طریق هوشمند سازی راه حلی اساسی برای کاهش آب بدون درآمد، بالا بردن بهره وری در شبکه های آبرسانی، افزایش بازده انرژی و بهبود کیفیت آب است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر در چند سال اخیر شاهد تحولی عظیم در حوزه آبرسانی بوده که شاه بیت این تحول احداث و عملیاتی شدن پروژه‌های مختلف آب شیرین در مناطق مختلف استان است.

شناسه خبر : 8280
تاریخ : 1402/3/7 04:29:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WW2BU0
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #میزان #هدر رفت #آب #استان بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.