گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
40 حرفه مهارتي در مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان كنگان به جوانان ارايه مي شود
رئيس مركز آموزش فني حرفه اي كنگان گفت: در راستاي توانمندسازي جوانان علاقه مند به فراگيري آموزش فني و حرفه اي 40 حرفه مهارتي در اين مركز براي برادران و خواهران ارايه مي شود.

به گزارش دریا کنار و نقل از  روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، رضا ليراوي ديلمي با بيان اينكه مهارت آموزی، جوانان را به خوشبختی نزدیکتر می‌کند، افزود: سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های مطعوف به بازار کار وظیفه ما است. 
وي از ارايه حرفه هاي مهارتي حصير بافي،نقاشي روي سفال،ديزان سفره هاي مجالس،رزين،مديريت ارتباط با مشتري،ايمني و بهداشت،سرويس و نگهداري خودرو،كمك هاي اوليه، اخلاق حرفه اي،حسابدار عمومي،تكميلي و حقوق و دستمزد،فن بيان،معرق كار چوب و ساخت زيورآلات چوبي ويژه خواهران در اين مركز خبر داد و اضافه كرد: باید در برنامه‌ها و روش‌های آموزشی تغییر ایجاد کرده و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ها نگاه کنیم و تلاش کنیم مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه کنیم.
ليراوي با تاكيد بر اينكه مهارت آموزی جوانان موجب می‌شود تا در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق تر ظاهر شوند و با بدست آوردن شغلی پایدار و تشکیل خانواده به خوشبختی نزدیکتر شوند، اظهار داشت: حرفه هاي جوشكاري برق،آرگون،بازرسي جوش،بازرسي مخازن سقف شناور،برقكار صنعتي پروژه،برقكار ساختمان،راه اندازي موتورهاي الكتريكي با كنتاكتور،افسر ايمني در پروژه هاي صنعت نفت و گاز،آتش نشان صنعتي،امداد و كمك هاي اوليه،الزامات مقابله با گاز H2S ،لوله كشي گاز خانگي و تجاري،حسابداري مقدماتي،تكميلي و حقوق و دستمزد، كارآفريني،فن بيان،اخلاق حرفه اي،مديريت ارتباط با مشتري،مكانيك خودرو،تعميركار برق خودرو،ابزار شناسي و ... از جمله حرفه هاي قابل آموزش در بخش برادران مركز آموزش فني و حرفه اي كنگان است.
وي تصریح کرد: افراد دارای یک یا چند مهارت قطعا در جامعه بیکار نمی‌مانند و در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راههای برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي كنگان به قرار گرفتن اين شهرستان در قطب انرژي كشور اشاره كرد و  گفت: باید فرهنگ کار و اشتغال پذیری در استان تغییر پیدا کند تا زمینه توسعه مهارت آموزی و اشتغال پایدار در صنايع براي جوانان فراهم شود.
ليراوي اولویت اصلی مجموعه آموزش فني و حرفه اي را نهضت مهارت افزایی برشمرد و تصريح كرد: کاهش بیکاری ، افزایش خودکفایی ، کیفیت بخشی تولیدات و خدمات ، کاهش آسیب های اجتماعی ، افزایش اعتماد به نفس ، افزایش خودباوری ، تقویت اقتصاد خانواده و کاهش مدت انتظار اشتغال بخشی از مزایای مهارت آموزی جوانان جوياي كار است.
وي با بیان اینکه راه توسعه و بالندگی استان بوشهر و كشور از طریق مهارت آموزی و ارتقای نیروی انسانی میسر خواهد شد، توضیح داد: بهره‌وری و توانمندسازی نیروی انسانی از طریق ارتقای پنجه‌های کارآمد ایجاد خواهد شد و نگاه وزیر  تعان،کار و رفاه اجتماعي و رئیس دولت سیزدهم در ادامه نگاه رهبری در حوزه اشتغال است چون برخی از کشورها به جایگاه مناسبی در توسعه رسیده‌اند، این موضوع به دلیل توجه به پنجه‌های کارآمد است و آموزش فني و حرفه اي  نقش اساسی در شکل‌گیری این پنجه‌ها دارد.
ليراوي با بيان اينكه اين مركز آموزش هاي مهارتي را بر اساس نياز جامعه به متقاضيان آموزش هاي مهارتي ارايه مي كند، افزود: علاقه مندان به فراگيري آموزش هاي فني و حرفه اي مي توانند با مراجعه به مركز آموزش فني و حرفه اي كنگان واقع در شهر بنك حرفه هاي مورد نياز خود را در كوتاه ترين زمان ممكن فرا بگيرند.

شناسه خبر : 1190
تاریخ : 1400/10/5 06:16:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9tpgzA
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.