گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
51 دستگاه خودرو آتش نشانی به ناوگان عملیاتی بنادر کشور افزوده شد
مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه خشکی و تجهیزات بندری طی امسال و سال گذشته 51 دستگاه خودرو جدید آتش نشانی با 25 میلیون یورو قرارداد ارزی و بالغ بر 100 میلیارد ریال قرارداد ریالی به ناوگان بنادر کشور اضافه شده است.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، عبدالله جعفری در دومین همایش HSE بنادر و صنایع وابسته کشور در بوشهر اظهار کرد: خودروهای یاد شده شامل خودروهای مجهز به نردبان، خودروهای سنگین اطفا حریق، خودورهای سنگین امداد و نجات و خودروهای پیشرو (فرماندهی) است.

وی بیان کرد: در بخش قراردادهای آتش نشانی و توسعه راهبری موضوع‌های ایمنی بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار در سال 1402 بودجه گذاری شده که به تفکیک در بین بنادر کشور تقسیم شده است.

جعفری ادامه داد: در بخش HSE نیز کدهایی 9 گانه وجود دارد که در سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه بنادر کشور بالغ بر 700 میلیارد ریال اعتبار بودجه به معاینات پزشکی کارگران، ارزیابی عوامل زیان آور و موضوع‌های مرتبط با محیط زیست اختصاص داده شد که این نشان از عزم سازمان بنادر برای داشتن بنادری ایمن، سالم‌تر و دوستدار محیط زیست است.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از ارگان‌های مهم نقشی بسیار بی بدیل و بدون جایگزین در رونق دریایی و اقتصاد کشور دارد.

جعفری ادامه داد: یکی از موضوع‌های مهم در فعالیت‌های دریایی و حمل نقل این حوزه مقوله ایمنی است که مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اقدام‌های متعددی در این زمینه برای ارتقا وضعیت ایمنی بنادر و تاثیرگذاری بر ایمنی حمل و نقل و جابجایی کالا اجرا کرده که از جمله آنها برگزاری سمینار، همایش و نشست‌های تخصصی است.

وی افزود: در این اهداف و برنامه‌های مدنظر به گروه‌های ذینفع و شرکت‌های خصوصی منتقل می شود تا نسبت به اجرا برنامه های ایمنی ترغیب شوند و در نتیجه بنادری ایمن تر نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشیم.

جعفری اضافه کرد: با اقدام‌های انجام شده در 2 سال اخیر توسط سازمان بنادر و دریانوردی حوادث منجر به فوت کاهش 30 درصدی داشته که این نشان از ارتقا ایمنی بنادر کشور است.

وی عنوان کرد: با این وضعیت صاحبان کالا و شرکت‌های مرتبط می‎‌توانند با خیالی آسوده کالاهای خود را با استفاده از ظرفیت موجود در بنادر جابجا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: دومین همایش HSE بنادر و صنایع وابسته در این اداره کل با حمایت شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با استقبال بسیار خوب فعالان عرصه دریایی و بندری برگزار شد.

محمد شکیبی نسب افزود: یکی از ارکان اصلی توسعه در بنادر استان بوشهر بحث ایمنی است که با توجه ویژه به مقوله ایمنی بنادر استان برای پنجمین سال متوالی اداره کل بنادر و دریانوردی به رتبه برتر در حوزه ایمنی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تداوم این موفقیت ارزشمند حاصل تلاش‌های شبانه روزی کارکنان اداره کل و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه است.

شکیبی نسب افزود: امید است شاهد روزها و سال‌های بدون هیچگونه حادثه در بنادر مختلف کشور و صنایع وابسته آن باشیم.

شناسه خبر : 14016
تاریخ : 1402/11/28 07:29:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/zP6gKo
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان بنادر و دریانوردی #مدیرکل ایمنی #بهداشت #محیط زیست #خودرو آتش نشانی #بنادر کشور #ناوگان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.