آخرین اخبار
آغاز به کار سیزدهمین مدرسه حقوق کودک در استان بوشهر
سیزدهمین مدرسه حقوق کودک در استان بوشهر با پیام وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون وزیر دادگستری، استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی آغاز به کار کرد.

عبدالکریم گراوند در سیزدهمین مدرسه حقوق کودک در استان بوشهر اظهار داشت: در مبانی دینی و از نظر صاحبنظرات روان شناسی، حساس ترین دوران تشکیل شخصیت انسان، دوران کودکی عنوان شده است.

وی بیان کرد: توجه به دوران کودکی به عنوان مهم ترین مقطع زندگی انسان، موجب می شود در آینده افراد مفید و سالمی را تحویل جامعه دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به آسیب پذیری دوران کودکی، گفت:  به منظور جلوگیری از بروز آسیب های دوران کودکی و همچنین جلوگیری از تعرض به ابعاد شخصیتی کودک، باید چتر قانونی برای ایشان در نظر بگیریم.

گراوند افزود: با توجه به تاثیرپذیری دوران کودکی، خوشحالیم در جمهوری اسلامی نشست هایی برگزار می شود تا بتوانیم فرزندان سالمی را تحویل جامعه اسلامی دهیم.

وی اضافه کرد: در سایه قوانین موجود، نیازمند اقدامات تربیتی عمیق برای حمایت از کودکان هستیم و باید اصول صحیح تربیت را به فرزندان انتقال دهیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه از همه ابزارها برای روشنگری و تاثیرگذاری دوران کودکی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از فضای مجازی و تاثیر آن به کودکان نباید غفلت کنیم، مخصوصا با این بیماری کرونا، استفاده از فضای مجازی جهت آموزش بیشتر هم شده است.

گراوند تصریح کرد: هدف تمام قوانین تدوین شده در عرصه جهانی، حمایت و حفاظت از شخصیت کودک است و باید با توجه به مبانی دینی و قوانین بین المللی، همواره در جهت حفظ شخصیت کودک کوشا باشیم.

وزیر آموزش و پرورش هم از طریق ویدئو کنفرانس با تاکید بر رعایت حقوق  آحاد جامعه در همه سطح اظهار داشت: در این میان احقاق حقوق کودکان به‌عنوان یک اولویت مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

محسن حاجی‌میرزایی، حق آموزش از حقوق مسلم کودکان دانست و با بیان اینکه تامین نکردن این حق سبب  دستخوش آسیب حقوق دیگران می‌شود گفت: مهمترین نیاز افراد برای هویت یافتن، ایستادگی روی پای خود و در جامعه ابراز وجود کند، آموزش است.

وزیر آموزش و پرورش از افزایش پوشش تحصیلی مقطع پیش دبستانی خبر داد و بیان کرد: پوشش تحصیلی پیش دبستانی در سال 1392 حدود 38 درصد بود که با تلاش‌های انجام شده امسال به 71 درصد افزایش یافته است.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر نقش مهم پیش دبستانی در کودکان افزود: تجربه نشان داده تمام کسانیکه دوره  پیش دبستانی را به خصوص در مناطق 2 زبانه پشت سر گذاشته‌اند دوران تحصیل خود موفق‌تر و با مشکلات کمتری پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه پذیرش پیش دبستانی در مناطق روستایی از 25 درصد با افزایش  3 برابری به 65 درصد رسیده است گفت: این میزان در مناطق محروم از صفر به 23 درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش ، نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را 98.87 درصد دانست و خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 1.2 درصد این جمعیت به سبب دسترسی نداشتن به آموزش یا فرصت‌های آموزشی، بیماری‌ها، معلولیت‌ها، مسائل فرهنگی  و مسائل اقتصادی از آموزش محروم بوده‌اند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه 36 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگشته‌اند خاطر نشان کرد:با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آموزش و پرورش  36 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگشته‌اند.

وی، از افزایش جمعیت دانش آموزی عشایری کشور خبر داد و تصریح کرد:جمعیت دانش آموزی عشایری با افزایش 11 درصدی از 180 هزار به 211 هزار نفر رسید و  شمار دانش آموزان دختر عشایری و تعداد مدرسه‌های شبانه‌روزی با 36 درصد افزایش از 172 به 235 مدرسه رسیده است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، هم با بیان اینکه این برنامه در راستای حمایت از حقوق کودک اجرا می‌شود اظهار داشت: هدف از این برنامه آشنا کردن مردم و مسئولان با چالش‌ها و مسائل و مشکلاتی است که کودکان با آن مواجه هستند.

محمود عباسی، از شناسایی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های قشر کودک و نوجوان خبر داد و بیان کرد: با شناسایی این آسیب‌ها و چالش‌ها با حضور مقامات عالی استانی از جمله امام جمعه، استاندار، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان آنها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، مشارکت همه کنشگران و تشکل‌های مردم نهاد در  بررسی حل آسیب‌ها و ناهنجاری‌های قشر کودک و نوجوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: علاوه بر این از همه کسانیکه با کودکان مرتبط هستند، برای مدیریت آسیب‌های کودکان استفاده می‌شود.

عباسی، هم‌فکری و هم‌افزایی برای کنترل تهدیدها و آسیب‌های کودکان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با پرهیز از موازی‌کاری برای حمایت همه جانبه از حقوق کودکان باید برنامه‌های مورد نظر انجام شود.

 وی با اشاره به قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان افزود: در این راستا نوآوری و ابتکارت بسیار خوبی به ویژه درحمایت از حقوق کودکان فرآوری ما گذاشته که یکی از اهداف این کنفرانس‌ها و مدرسه  زمستانه حقوق کودک، آموزش به مسئولان و دست اندرکاران این حوزه است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با تاکید بر هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در رعایت حقوق کودکان بیان کرد: در این مدرسه و کنفرانس تخصصی، قضات اطفال و نوجوانان، پلیس اطفال، وکلا، تشکل‌های مردم نهاد، سمن‌ها، دبیران و معلمان، مددکاران اجتماعی، اورژانس اجتماعی، کارشناسان بهزیستی حضور دارند.

عباسی با اشاره به تحولات انجام شده در قوه قضاییه تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد قوه قضاییه و تحولات این حوزه به ویژه سند تحول قضایی گام‌ها بلندی فراروی این قوه و راهکارها و راهبردهای مناسبی برای حمایت از حقوق آحاد مردم به ویژه  حقوق کودکان  گذاشته است.

وی با بیان اینکه دادگستری‌ها به ویژه معاونت‌های امور اجتماعی و پیشگیری از جرم که نقش محوری در این حوزه‌ها و بازدارنده دارند تلاش‌های خوبی کرده‌اند خاطر نشان کرد: در پرتو قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان، رئیس قوه قضاییه دستور تشکیل دفتر حمایت قضایی از اطفال و نوجوانان صادر کرده و این دفاتر در معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادگستری‌ها راه‌اندازی شده است.

شناسه خبر : 242
تاریخ : 1399/11/11 08:24:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dnlb0P
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.