گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آمارهایی از فیلترینگ در جهان
وب‌سایت معتبر «سرف‌شارک»، اخیرا اعلام کرده: ۱۰کشور جهان از نظر تعداد محدودیت‌های اینترنتی جدید در سال ۲۰۲۲ اعلام شد

آمارهایی از فیلترینگ در جهان

 

 وب‌سایت معتبر «سرف‌شارک»، اخیرا اعلام کرده:

 

 ۱۰کشور جهان از نظر تعداد محدودیت‌های اینترنتی جدید در سال ۲۰۲۲ به ترتیب عبارتند از: جامو و کشمیر، ایران، هند، سودان، بورکینافاسو، زیمبابوه، پاکستان، روسیه، کوبا و سیرالئون. 

 

 جامو و کشمیر که از سال ۱۹۴۷ منطقه مورد مناقشه‌ای بوده است، در سال گذشته میلادی با ۲۴ مورد محدودیت اینترنتی جدید، ۳۱ درصد از سهم این محدودیت‌ها در جهان را به خودش اختصاص داده و در جایگاه اول قرار گرفته است. بعد از آن ایران با یازده مورد محدودیت اینترنتی جدید در سال گذشته میلادی، رتبه دوم را دارد.

 

 ۱۰مورد از این یازده مورد، مربوط به اعتراضات بوده و دولت ایران نیز به همین دلیل در سال ۲۰۲۲ دو شبکه اجتماعی را فیلتر، اینترنت چهار منطقه را قطع کرده و پنج قطع سراسری اینترنت را در کارنامه داشته است. 

 

بعد از ایران، هند با ۱۰مورد محدودیت اینترنتی جدید در رتبه سوم قرار دارد که از این میان ۹مورد مربوط به اعتراضات بوده‌اند. 

 

 ایران در سال ۲۰۲۲، محدودیت واتس‌اپ و اینستاگرام به مدت ۲۴۲۴ ساعت، محدودیت اسکایپ به مدت ۲۳۵۳ ساعت، قطع اینترنت در کردستان به مدت ۳۳۶ ساعت و قطع اینترنت سراسری به مدت ۳۳۰ ساعت را تجربه کرده است.

 

 شدیدترین موارد محدودیت‌های اینترنتی در سال گذشته میلادی در روسیه، هند، ایران و جامو و کشمیر اتفاق افتاده است.

 

 

 

شناسه خبر : 5393
تاریخ : 1401/11/2 12:30:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VPDPOr
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #فیلترینگ #آمار جهانی محدودیت های مجازی #ده کشور با محدودیت اینترنتی #ایران #کوبا #ونزوئلا #کشمیر #اجتماعی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.