گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کارشناس امور بلایا شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خبر داد؛
آموزش اقدامات قبل، حین و بعد سیل‌زدگی در مدارس کنگان و سیراف
کارشناس امور بلایا شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: به مناسبت روز جهانی کاهش اثر خطر بلایا آموزش اقدامات سیل‌زدگی به مدارس کنگان و سیراف انجام شد.

الهه برومندی اظهار داشت: سیلاب از مخرب‌ترین بلاهای طبیعی به شمار می‌رود که سالانه در نقاط مختلف کشور خسارت‌های به بار می‌آورد؛ در سال‌های اخیر، با توجه به وسعت، شرایط آب و هوایی و تغییرات مکانی و زمانی بارش اغلب شاهد سیلاب‌های عظیم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که پیش‌گیری از سیل از نظر هزینه، زمان و خسارت به صرفه بوده و در صورت وقوع موجب افزایش سرعت واکنش به وضعیت بحران می‌شود، هدف از اجرای این برنامه، ارائه معلومات کلی در مورد اقدامات لازم در سه مرحله قبل، حین و بعد از واقعه به‌عنوان نکات ایمنی است.

کارشناس امور بلایا شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان داشت: حتی اگر فکر می‌کنید در مکانی زندگی می‌کنید که خطر وقوع سیلاب در آن پایین است، به یاد داشته باشید هرجایی که در آن بارندگی باشد، امکان وقوع سیل وجود دارد! اگر هیچ‌گاه درگذشته با سیل مواجه نشده‌اید، این بدین معنی نیست که در آینده نیز آن را تجربه نخواهید کرد.

وی افزود: کوله یا کیف نجات را پیش از مواجه با سیلاب یا هر بحران احتمالی دیگر آماده کنید و در محل مناسب در منزل خود قرار دهید و مطمئن شوید که تمام اعضای خانواده از محل آن باخبر هستند.

شناسه خبر : 18045
تاریخ : 1403/8/1 12:23:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/HxAKjn
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.