آخرین اخبار
آورده طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای کارمندان / قراردادها حداقل یک‌ساله می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال آینده دیگر هیچ نوع قراردادی به صورت موقت، قراردادهای سه ماهه یا قراردادهای حجمی نخواهیم داشت و تمام قراردادهای ما حداقل یک‌ساله خواهد شد.

وی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، بیان کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت یکی از طرح‌های خوبی بود که مجلس یازدهم تلاش کرد تا نهایی شود و کمیسیون اجتماعی بالغ بر سه سال برای نهایی کردن این طرح تلاش کرد.

نماینده مردم لنجان در ادامه اظهار کرد: یکی از نارضایتی هایی کارمندان دولت، وجود یکسری شرکت های واسطه با عنوان شرکت های تامین نیرو بود که واسطه بین کارمندان با دستگاه های دولتی بودند. واقعیت این است که برخی از حق و حقوق کارمندان به خاطر وجود این شرکت های واسطه ای پرداخت نمی‌شد که مجلس مصمم شد تا برای ساماندهی این وضعیت کارکنان دولت، گامی بردارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما نزدیک به ۱۷ نوع قرارداد با عناوین مختلف داریم که هر کدام سبب شده بود که یکسری بی‌عدالتی ها و ظلم هایی به قشر کارمند کشور تحمیل شود. با مصوبه ای که مجلس داشت بعد از سه سال توانست طرح ساماندهی کارکنان دولت را به یک نتیجه برساند. بر اساس مصوبه مجلس از سال آینده دیگر هیچ نوع قراردادی به صورت موقت، قراردادهای سه ماهه یا قراردادهای حجمی نداریم و تمام قراردادها حداقل یک‌ساله خواهد شد.

رجایی در پایان تاکید کرد: قراردادها از سال آینده به صورت مستقیم بین فرد و آن دستگاه و ارگان بسته خواهد شد و ان‌شاءالله دیگر شاهد بی عدالتی‌ها و ناحقی هایی که برخی از این شرکت های واسطه ای در حق کارکنان می‌کردند، نخواهیم بود.

شناسه خبر : 13681
تاریخ : 1402/11/11 06:48:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FJaXNJ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #ساماندهی استخدام کارکنان #مجلس شورای اسلامی #نیروی قراردادی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.