آخرین اخبار
ایت الله حق شناس تنگستانی
سالگرد رحلت روحانی آگاه، مردم دار، خدمت گذار دین و مردم، آیت الله حق شناس تنگستانی

💠امروز سالگرد رحلت روحانی آگاه، مردم دار ، خدمت گذار دین و مردم 
آیت الله حق شناس تنگستانی 
از شاگردان برجسته و معتمد امام خمینی ره و خدمتگزار با اخلاص دستگاه امام حسین ع است،
عمر شریفشان در ارشاد و پاسخگویی به مسائل شرعی و فقهی مردم جنوب ایران و شیعیان کشور قطر گذشت.💠

آیت الله حسین  حق شناس تنگستانی در سال 1312 در روستای انبارک از توابع شهرستان تنگستان چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و کلام وحی را در محضر پدر بزرگوارش که از قاریان و مفسران قرآن بود فراگرفت.
پس از پایان تحصیلات مکتبی راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و در آن پایگاه بزرگ علمی جهان اسلام از محضر اساتید و علمای بزرگ چون حضرت امام خمینی(ره) بهره علمی برد. 
همزمان با شکل گیری نهضت اسلامی از پیشگامان مبارزه با رژیم ستم شاهی در تنگستان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در استان بوشهر شد.
وی به مدت 40 سال نماینده بیشتر مراجع از جمله آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی، گلپایگانی و خوانساری  و  رهبر معظم انقلاب را در کشور قطر بر عهده داشت.

وی سالها با مهاجرت به قطر در حسینیه ای که خود بنایش نهاده بود به ترویج مفاهیم اسلامی و رسیدگی به امور شیعیان قطر پرداخت.
این روحانی وارسته در کسوت نیکوکاری نیک اندیش با بنای دهها مسجد، حسینیه،مدرسه و دارالقرآن عمری را در راه رسیدگی به فقرا و دستگیری از مستمندان سپری کرد.

تاسیس بزرگ‌ترین دارالقرآن جنوب کشور به نام «ابراهیم خلیل الله» در اهرم یکی از کارهای ماندگار این روحانی وارسته است که در اسفند 94 افتتاح شد.

 روحش شاد یادش گرامی

شناسه خبر : 2481
تاریخ : 1401/4/26 16:56:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/RFCcjv
نویسنده خبر :
X

🔶رقیه قدیمی نوران 
🔹روزنامه نگار 
🔹دانشجوی مهندسی  فنی شهرسازی دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر 
🔹دبیرکمیته بانوان انجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.