گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 آیین معارفه دانشجویان نوورود دانشگاه خلیج فارس با حضور مسئولان و تعداد محدودی از دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد.
آیین معارفه دانشجویان نوورود دانشگاه خلیج فارس روز چهارشنبه 21 مهرماه با حضور دکتر عبدالمجید مصلح ریاست دانشگاه، مسئولان و تعداد محدودی از دانشجویان نوورد و به صورت مجازی در سالن اجتماعات دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بسیار مفتخریم که برای 4 سال زمان تحصیل خود، دانشگاه خلیج فارس را انتخاب نموده اید و امیدواریم ما مجموعه دانشگاه به عنوان تسهیلگر بتوانیم زمینه رسیدن شما عزیزان به اهداف هایتان را فراهم نماییم.
دکتر مصلح ادامه داد: متاسفانه شرایط کرونا موجب شده است که نتوانیم به صورت حضوری در خدمت دانشجویان عزیز باشیم اما امیدواریم با ثبات شرایط و برطرف شدن بیماری منحوس کرونا بتوانیم شرایط آموزش حضوری را به صورت تدریجی فراهم نماییم.
وی افزود: اولین نگاه شما دانشجویان باید به این موضوع معطوف باشد که آینده رشته شما و آینده علم و  فناوری در دنیا در حال حرکت به کدام سمت است و چه اتفاقات جدیدی در حوزه علم و فناوری در حال رخ دادن است تا بتوانید بر این اساس، روند و مسیر علمی و شغلی خود را مشخص نمایید.
رئیس دانشگاه خلیج فارس خاطر نشان کرد: یکـی از ابزارهایـی کـه می توانـد در رشد و توسعه تمامی علوم نقـش ویـژه داشته باشد مطالعات میان رشته ای است. بیشتر نوآوری ها و خلاقیت ها در فعالیت های میان رشته ای اتفاق می افتد، مثلا بحث هوش مصنوعی که در هر رشته ای عموما می تواند با استفاده از قابلیت های کامپیوتر، نرم افزار و برنامه نویسی موجب تحولات و نوآوری گردد.
دکتر مصلح گفت: ظرفیت های استخدامی بسیار محدود است و ما باید نگاه فناورانه و کار آفرینانه را جایگزین نگاه استخدام محور کنیم و مسیری جدید، با نگاه نوآروانه و متکی بر کارآفرینی برای خود مشخص نماییم. دانشجو از ابتدای آغاز دوره تحصیلی خود باید بدنبال ایده برای ایجاد کسب و کار باشد تا ضمن ایجاد کسب و کار مبتنی بر فناوری برای خود، فرصت اشتغال برای سایرین نیز فراهم نماید تا موجبات اعتلاء و پیشرفت کشور را نیز فراهم کند.
وی با اشاره به لزوم یادگیری مهارت های جدید برای زندگی در دنیای پیچیده امروز گفت: زبان انگلیسی یکی از مهارت ها و توانمندی های بسیار مهم است که هر دانشجو باید آن را تقویت کند تا بتواند از ظرفیت های موجود در جهان استفاده نماید. دنیای امروز دنیای پیچیدگی ها است و انسان برای مواجه شدن با این پیچیدگی ها نیازمند کسب مهارت هایی مانند مهارت اجتماعی، هوش عاطفی، توانمندی در قضاوت کردن، مهارت مذاکره و مهارت کار جمعی می باشد.

شناسه خبر : 980
تاریخ : 1400/7/21 08:58:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/6nAE4s
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.