گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دانشگاه خلیج فارس در گذر زمان؛
از دوران طلایی عقلانیت تا تاریکی تسویه حساب‌های سیاسی
دانشگاه خلیج فارس، که زمانی مظهر تفکر، عقلانیت و توسعه بود، در سال‌های اخیر به عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شده است، از زمان حضور دکتر محمد مدرسی به عنوان ریاست این دانشگاه، شاهد انحراف تدریجی این نهاد علمی از رسالت اصلی خود و غرق شدن در گرداب سیاست‌بازی‌های جناحی بوده‌ایم.

بنا به اطلاعات اکتسابی دکتر مدرسی از بدو ورود به دانشگاه خلیج فارس، انتصابات و اقداماتی را در دستور کار قرار داد که شائبه سیاسی بودن آنها به وضوح قابل مشاهده بود. این موضوع، نارضایتی گسترده‌ای را در میان اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه به وجود آورد.

فضای دانشگاه که زمانی مملو از بحث‌های علمی و آزاداندیشی بود، به فضایی آلوده به تنگ‌نظری و حذف منتقدان تبدیل شده است. اساتید منتقد با برخوردهای غیرمنطقی مواجه شده و در ادامه فعالیت در دانشگاه خلل وارد می گردد.

دانشجویان نیز از این فضا در امان نبوده و به دلیل فعالیت‌های سیاسی و یا بیان نظرات مغایر با دیدگاه‌های حاکم بر دانشگاه، مورد بی مهری قرار گرفته‌اند.

این اقدامات ناگوار، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به اعتبار و جایگاه دانشگاه خلیج فارس در سطح ملی و بین‌المللی وارد کرده است. اساتید و دانشجویان برجسته، به دلیل جو حاکم گوشه نشین شده‌اند و این دانشگاه از سرمایه‌های علمی و انسانی خود کمال استفاده را نمی برد.

دانشگاه خلیج فارس که زمانی نمادی از امید و پیشرفت بود، به تاریکی تسویه حساب‌های سیاسی فرو رفته است.

امیدواریم روزی شاهد بازگشت این دانشگاه به دوران طلایی خود و احیای جایگاه رفیع آن در عرصه علم و دانش باشیم. روزی که دانشگاه خلیج فارس بار دیگر به مأمن تفکر، عقلانیت و توسعه تبدیل شود و در پرتو علم و دانش، به تربیت نسل‌های فرهیخته و متعهد به میهن بپردازد.

شناسه خبر : 15384
تاریخ : 1403/2/30 07:46:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/0fMPuy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #خلیج فارس #دانشگاه #تسویه حساب‌

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.