گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
استاد حمید زارعی و برگزاری کارگاه حافظ خوانی انجمن کودکان و نوجوانان حقایق نگار در خورموج
حمید زارعی در کارگاه حافظ خوانی انجمن کودکان و نوجوانان حقایق نگار که عصر دیروز در هنرستان سعدی خورموج برگزار شد با خوانش و بررسی غزل دلا بسوز که سوز تو کارها بکند گفت: نیاز یعنی حاجت و احتیاج ولی در دیوان حافظ به معنای اظهار بندگی و خاکساری و خشوع است و این معنی امروزه در نذر و نیاز محفوظ مانده است.

شاعر و محقق خورموجی افزود:  حافظ دراین غزل معتقد است هر کس در خدمت اخلاص و خلوص دل باشد و در تهذیب نفس و تصفیه درون بکوشد رازهای ظاهر و باطن هستی بر او آشکار می گردد.
وی ادامه داد: در بیت طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک، چو درد در تو نبیند که را دوا بکند، درد به معنی پزشکی کلمه یعنی درد و رنج جسمانی نیست بلکه دردهای حافظ همه روحی و روحانی است.
زارعی اضافه کرد: حافظ می گوید تنها از خدا طلب کمک کن و منتظر رسیدن الطاف او باش، اراده خود را محکم کن و هرگز ناامید مشو و گلایه کردن از بخت بد و نشستن به امید دیگران برای تو سودی ندارد.

 
 
شناسه خبر : 11991
تاریخ : 1402/8/3 14:44:52
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/M52AZs
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #حمید زارعی #حافظ #خورموج

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • چمکوری
    11 ماه قبل

    سبحان