گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
استاد رضا بزرگمهر فرهیخته عرصه حسابداری و مدیریت
ما همیشه دوست داریم یک آینده خوب و تضمین شده داشته باشیم اما این آینده بدون تلاش و کوشش میسر نخواهد شد

شرح مصاحبه با عنصر برتر عرصه حسابداری به شرح ذیل می باشد:

1.با سلام و عرض تبریک صمیمانه به فعالیت این انتخاب شایسته لطفا مختصری از سوابق خانوادگی و تحصیلات قبل از دانشگاه خود را ارائه فرمائید. با سلام و عرض ادب به شما خبرنگار گرامی و نشریه دریاکنار، رضا بزرگمهر هستم. متولد1358 از شهر برازجان و از طایفه رزمی شهرستان دشتی، اما مجموعا 5 برادر و 2 خواهر و من فرزند آخرخانواده هستم. قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم، در دوره دبیرستان فارغ التحصیل رشته تجربی بودم. سوابق تحصیلی ام لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت اجرایی می­باشد. فعلا بنده بعنوان مشاور شهردار محترم برازجان در امور شهری و مدیر امور سرمایه گذاری نیز هستم که در سال 95 بعنوان کارمند نمونه شهرداری انتخاب شده ام.         

2.دوران دبیرستان و دانشگاه شما چگونه گذشت و چه خاطره ای به یادگار مانده است؟ در دوره دبیرستان که در رشته علوم تجربی تحصیل می­کردم آخرین دوره نظام قدیم بود، بعد از آن دوره که ما بودیم دیگر نظام قدیم آموزشی برداشته شد، آن دوران بسیار فعال و پر جنب و جوش بودم وهمچنین بسیار علاقه مند به رشته ی فوتبال، خاطرات خوشی که از آن زمان دارم

در مسابقات قهرمانی مدارس استان به عنوان آقای گل مسابقات انتخاب شدم که برای من بسیار خوشحال کننده بود. بعد از اتمام دوره دبیرستان در سال 1376 وارد دانشگاه شدم و رشته ی حسابداری را انتخاب کردم و شروع به تحصیل نمودم.واقعا ورود به دانشگاه آن زمان بسیار سخت بود. بعد از دوره لیسانس که رشته حسابداری را به اتمام رساندم، در مقطع فوق لیسانس رشته مدیرت را انتخاب کردم.

3- سوابق جنابعالی در تالیف مقالات علمی و پژوهشی و هدایت  پایان نامه ها و رسانه های تحصیلاتی تکمیلی چگونه بوده است؟ مقالات علمی بنده بیشتر در حوزه مدیریت و حسابداری بوده که در خارج از کشور مقاله ISI من به عنوان منابع درآمدی مستمر در شهرداری ها و ارائه راهکارهایی جهت بهبود آنها در کشور هندوستان به چاپ رسید و همچنین مقالات بسیاری از بنده در هفته نامه ها و روز نامه سراسری و رسمی کشور مثل جام جم  و همشهری به چاپ رسیده.

4- وضعیت فعلی رشته حسابداری در کشور و پیشرفت های صورت گرفته در این رشته طی سالهای اخیر را چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر می خواهم درباره وضعیت فعلی رشته حسابداری صحبت کنم، باید بگم که یکی از پرجمعیت ترین رشته های دانشگاهی در ایران و جهان رشته حسابداری است، امروزه بسیاری از کسب و کارها، موسسات و سازمانها نیاز بیشتری به علم حسابداری و امور مالی   نسبت به گذشته پیدا کرده است. واضح است که نقش حسابداران پررنگ تر از قبل خواهد بود. زیرا با پیشرفت هایی که در این رشته صورت گرفته، حسابداران وضعیت شغلی بیشتری  نسبت به سایر فارغ التحصیلان رشته های دیگر دارند. بنظر من آینده کار حسابداری در ایران بسیار روشن است.

5- در ارتباط با حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی خود برای خوانندگان ما توضیح دهید؟ بنده در ارتباط با حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی در حال حاضر با چند هفته نامه و روزنامه رسمی سراسر کشور در حال فعالیت و ارسال مقالات حسابداری و مدیریت هستم. و اگر خدا کمک کند دوست دارم سال آینده کتاب خود را تألیف و به چاپ برسانم آن هم در حوزه حسابداری و مدیریت.

6- به عنوان یک استاد برتر در زمینه حسابداری چه افقی برای  آینده این رشته در ایران ترسیم می­کنید؟ بنده همان طور که قبلا گفتم این رشته آینده بازار کار بسیارخوبی خواهد داشت فقط دانشجویان عزیز باید سعی و تلاش خود را دو چندان  کنند که با هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی درست میتوانند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

7- احساس جنابعالی در کسب عنوان برتر دانشگاه  آزاد و دشتستان چیست؟ وبه نظر شما یک استاد نمونه از چه شاخص ها و ویژگی هایی برخوردار است؟بعنوان استاد برتر و نمونه در رشته حسابداری باید بگم واقعا خیلی خوشحال هستم، زیرا این عنوان از دیدگاه دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت و همچنین کادر بسیار عالی و پرتوان مدیریتی دانشگاه آزاد دشستستان که در رأس آن دکتر افروغ می باشند، صورت پذیرفته که از این بزرگواران کمال تشکر را دارم. زیرا در طول این چند سال تدریس همیشه سعی کردم با دانشجویان خودم مثل یک دوست و رفیق رفتارکنم، نه اینکه از حریم دانشجویی و استادی خارج شود، بعد از آن بیشترین حد و توان خود را در این آموزش قرار دهم، و خدای خود را شاکرم که در این راستا قدمی کوچک در تعلیم و تربیت دانشجویان خود برداشته ام.

یک استاد نمونه باید شاخص های زیادی را داشته باشد، بنده به چند مورد آن بسنده میکنم، مثلا باید یک روانشناس خوب باشد، باید بتواند کلاس خود را مدیریت کند نه بسیار خشک و نه بسیار نرم، همیشه با علم و آگاهی کامل سر کلاس حاضر شود، و موارد دیگر مثل مهارت و گفتگو، ظاهر مناسب                                                                                                                                                                                  .... و موارد دیگر.

8- توصیه شما به به دانشجویان و البته دانشجویان حسابداری چیست؟توصیه بنده به دانشجویان رشته حسابداری و دیگر رشته ها این است. اگر رشته دانشگاهی را انتخاب کردن، آن رشته را دل و جان بپذیرند، زیرا  رشته هایی که انتخاب کردن آینده کاری آنها نیز محسوب می شود، برای موفقیت در این کار باید اول هدف گذاری داشته باشند. دوم برنامه ریزی صحیح، زیرا هدف بدون برنامه ریزی معنای درستی پیدا نخواهد کرد، سوم تخصص لازم در رشته ای که فارغ التحصیل شده اند اگر این نکات را که گفته شد رعایت کنند حتما در زندگی شخصی و کاری موفق خواهند شد. موارد دیگری نیز وجود دارد مثل مهارت، مطالعه کتابهای مفید، ورزش کردن
9- برای آینده چه برنامه هایی در نظر دارید و استراژی آبی شما در حوزه­ فعالیت های آموزشی و پژوهشی چیست؟  ما همیشه دوست داریم یک آینده خوب و تضمین شده داشته باشیم اما این آینده بدون تلاش و کوشش میسر نخواهد شد، پس بنده نیز در این راستا تلاش و کوشش خود را بیشتر خواهم کرد که به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنم، در حوزه ی فعالیت های آموزشی و پژوهشی اگر خدا کمک کند همانطور که قبلا گفتم دوست دارم سال آینده کتاب خود را تالیف و به چاپ برسانم و در اختیار دانشجویان عزیز حسابداری ومدیریت قرار دهم.    

10- ضمن سپاس فراوان به جهت حضور جنابعالی در این مصاحبه منتظر شنیدن صحبت های پایانی شما هستیم. در پایان از شما و مجموعه نشریه دریاکنار کمال تشکر را دارم که این وقت را در اختیار بنده قرار دادید و از خدای منان می­­خواهم که شماره نشریه دریاکنار در راستای کاری که انجام می­دهد سربلند و پیروز باشد. در آخر از مادر و برادر بزرگ ترم و دیگر کسانی که در سیر کارری و دانشگاهی مرا یاری کردند سپاسگزرم.      

                                                                              

به کوشش:

                                                                                       پروانه پاپری

شناسه خبر : 95
تاریخ : 1399/8/8 19:26:22
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/MpiEPr
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مصاحبه #حسابداری #رضا بزرگمهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.