آخرین اخبار
استقبال متقاضیان جوان در پیش ثبت نام انتخابات مجلس
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به آمار‌ها حدود ۷۵ درصد متقاضیان در پیش ثبت نام ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

آقای محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور  در  برنامه رویداد رادیو گفت و گو درباره پیش ثبت نام انتخابات مجلس صحبت کرد. 
سوال: خدا را شکر پیش ثبت نام با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و زحمات شما و همکاران شما در سراسر کشور در طول این ایام واقعا خدا قوت دارد و ستودنی است بفرمایید که از این جا به بعد فرآیند‌های پیش رو چگونه خواهد بود تا ۲۷ مهرماه که ثبت نام اصلی خواهد بود.
اسلامی: همانطور که به خوبی و به درستی اشاره کردید ما از امروز اطلاعات هویتی و مدارک بارگذاری شده متقاضیان محترم را برای ۶ دستگاه ارسال کردیم، تا یک ماه این دستگاه‌ها فرصت دارند که صحت سنجی بکنند و گواهی‌های مربوطه را صادر کنند، فکر میکنیم که با توجه به این که تعداد بیش از ۴۸ هزار نفر هست، فرصت خوبی است طی این یک ماه که این مدت را کافی می‌دانیم، ولی برای این که بیش از پیش دقت لازم را داشته باشیم، مکاتبه‌های لازم و جلسه فوری هم با دستگاه‌ها انجام شد تاکید کردیم که هر چه سریعتر در اسرع وقت پاسخ‌ها بیاید تا اگر چنانچه اعتراضی باشد ، متقاضیان ما فرصت کافی را برای اعتراضات هم داشته باشیم.
سوال: در اخبار داشتیم که ظاهرا ثبت نام مرحله بعد که ثبت نام اصلی هست، باز هم به شکل الکترونیکی خواهد بود تفاوتی خواهد داشت یا به چه شکل خواهد بود.
اسلامی: صرفا شاید این گونه بگویم کاربرگ مورد استفاده در ثبت نام نهایی یک مقدار تفصیلی است نسبت به کاربرگی که الان در پیش ثبت نام ما استفاده می‌کنیم یک مقدار تفصیلی است.
سوال: با توجه به این که آمار‌ها هم بیرون آمده و شما هم قطعا در وزارت کشور این آمار‌ها را تحلیل کردید هم به لحاظ سنی و هم به لحاظ جنسی وضعیت چگونه بوده در مقایسه با دوره‌های قبلی هم یک قیاسی هم داشته باشید الان که دیگر به تحلیل رسیدیم.
اسلامی: ترکیب سنی که مستحضر هستید حدود ۷۵ درصد متقاضیان ۳۰ تا ۵۰ سال هستند این خیلی جدید هست.
سوال: نشان از یک مجلس جوان می‌دهد پیش رو
اسلامی: دقیقا ترکیب جنسیتی خانم ۱۴ درصد دو درصد نسبت به دوره پیش افزایش داشتیم و ۸۶ درصد آقایان مشمولین هم ۴۶۸ مشمولین ماده ۲۹، در مقطع دکترا ۱۶ درصد و در مقطع کارشناسی ارشد ۷۰ درصد و کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس هم ۱۱ درصد در مدارک حوزه‌ای هم ۳ درصد، نکته‌ای که باید اشاره کنم سابقه نمایندگی ادوار هست که ۱۱۴۶ متقاضی ما سابقه نمایندگی مجلس را دارند. این هم یک قصه جدیدی است که در دور گذشته کمتر از این بوده است.
سوال: بعنوان سوال پایانی بفرمایید که احتمالا، چون نوید یک انتخابات پرشور و پراستقبال را خواهیم داشت آیا در افزایش میزان صندوق‌ها با توجه به سابقه سال‌های گذشته و ادوار گذشته انتخابات، تغییری حاصل خواهد شد و برنامه ریزی شده است؟
اسلامی: ما پیش بینی مان حدود ۷۰ هزار شعبه است که با این پیش بینی که کردیم این احتمال هست که هیچ ازدحام و یا زحمتی برای رای دهندگان نباشد و به سهولت بتوانند رای خودشان را به صندوق بیاندازند، در ضمن یک طرح‌های تحولی هم در حوزه اجرایی شعب داریم که در زمان خودش گزارش خواهیم داد.
سوال: انتخابات الکترونیکی که نخواهد بود؟
اسلامی: در برخی از حوزه‌ها می‌تواند یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی طبق قانون می‌تواند برگزار شود.

شناسه خبر : 10309
تاریخ : 1402/5/24 15:42:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/rlZhXN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #متقاضیان #پیش ثبت نام #انتخابات مجلس #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.