گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اطلاعیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه به زائرین اربعین حسینی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی یا وقایع ناگوار؛ در خصوص پیاده‌روی اربعین پیامی صادر کرد

نظر به شروع مراسم پیاده‌روی اربعین و عزیمت هم‌وطنان گرامی به کشور عراق، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی یا وقایع ناگوار؛ توصیه‌هایی را به هم‌وطنان عزیز و گرامی به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

- از به همراه داشتن اشیاء و لوازم غیر ضروری نظیر طلاجات و زیور آلات، پول نقد بیش از حد، تلفن همراه گران قیمت و ... خودداری نمائید.

- در زمان خروج یا ورود به کشور از پذیرفتن هرگونه امانت، حمل و جابجایی بسته‌های ناشناس بپرهیزید.

- در طول این سفر زیارتی و نظر به استقبال گسترده از این مناسبت عظیم و معنوی، طبیعتاً با افراد مختلفی مواجه خواهید شد. بنابراین از هرگونه درگیری و ایجاد خشونت با افراد ناشناس بپرهیزید.

- معمولاً در این برهه زمانی، سودجویان از طریق فضای مجازی یا ارسال پیامک، به بهانه برنده شدن کمک هزینه سفرهای زیارتی، اقدام به ارسال لینک‌های جعلی به منظور کلاهبرداری از افراد جامعه می‌نمایند. بنابراین از کلیک نمودن بر روی چنین پیام‌هایی بپرهیزید.

- توجه گردد که استفاده از پاسپورت(گذرنامه) دیگران برای ورود یا خروج از مرز از لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود. بنابراین به هیچ وجه گذرنامه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از گذرنامه دیگران نیز استفاده ننمائید.

- با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از زائرین گرامی برای رفتن از شهر محل سکونت خود به مرز ایران یا برای برگشت این مسیر، از خودرو شخصی استفاده می‌نمایند، بنابراین رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همچنین توصیه می‌گردد که در هنگام خروج از کشور، حتما خودرو شخصی خود را در پارکینگ‌های مطمئن قرار دهید و خودرو خود را به امکانات ایمنی نظیر قفل فرمان، دزدگیر و ... مجهز نمائید.

شناسه خبر : 10623
تاریخ : 1402/6/6 06:56:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/CusZHb
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اربعین #پیاده روی #جرم #دادگستری #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.