آخرین اخبار
افزایش صادرات محصولات تولیدی از پارس جنوبی
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه و تکیه بر توان و دانش فرزندان جوان کشور توانسته ایم ارامش و آسایش را برای هموطنان عزیزمان به ارمغان آوریم.

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، نشست مشترک مدیران مدیران صنعت نفت و پتروشیمی منطقه ویژه پارس با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر  (دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در این نشست، تولید انرژی را محرک تولید اقتصادی برشمرد و گفت: جهان سلطه در پی آن است تا ایران اسلامی را در زمینه تأمین انرژی هسته‌ای و فسیلی وابسته خود نگه دارد، اما با یاری شما متخصصان صنعت نفت ما در این صنایع دانش‌بنیان و مستقل خواهیم شد.

وی ادامه داد: باید با تولید دانش‌بنیان در زمینه صنایع نفت و گاز از خام‌فروشی در این صنعت فاصله بگیریم و با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم خدادادی کشور، تمدن ایران اسلامی را شکل دهیم.

صفایی بوشهری افزود: وقتی دانشی را در کشور بومی کنیم حتی اگر به عرصه تولید صنعتی نرسد می‌توان با فروش این دانش نیز برای کشور درآمدزایی کرد و صنعت نفت با حضور شما متخصصان این ظرفیت را دارد تا به‌عنوان صنعت شاخص در این کشور معرفی شود.

در این نشست، احمد باهوش، مدیرعامل مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید مستمر و پایدار گاز پالایشگاه‌های مجتمع در روزهای سرد سال بیان کرد: با انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه و تکیه بر توان و دانش فرزندان جوان کشور توانسته ایم ارامش و آسایش را برای هموطنان عزیزمان به ارمغان آوریم.

وی با بیان این‌که تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در 9 ماه امسال افزایش یافته است تصریح کرد: با استفاده 50 درصدی از قطعات و تجهیزات داخلی و توانسته ایم پایداری تولید گاز و محصولات جانبی را در پالایشگاه های سیزده گانه به ثبت برسانیم.

باهوش گفت: متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در سنگر جبهه‌ و جهاد اقتصادی عزت و سربلندی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده‌اند.

در این نشست، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در گزارشی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات منطقه ویژه پارس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در بحث صادرات ۹ ماهه امسال از بیش از ۱۸ میلیون تن صادرات از این منطقه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور شده است.

وی همچنین از کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری واردات از منطقه پارس جنوبی خبر داد که ۸۷ هزار تن کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

شناسه خبر : 5120
تاریخ : 1401/10/20 09:45:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/M1Np8n
نویسنده خبر :
X

🔶  زینب معین زاده

🔹خبرنگار | مدرس
🔹عضوانجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران
🔹عضوخانه مطبوعات کشور
🔹مدیر دفتر سرپرستی دریاکنار (بندر کنگان) 
🔹مدیر دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری فرهنگ جنوب _ مهدتمدن (استان بوشهر) 
🔹کارشناس فناوری اطلاعات 
🔹کاندیدای انتخابات انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی #احمدباهوش #افزایش صادرات محصولات #مدیران صنعت نفت #پتروشیمی #آیت الله صفایی بوشهری #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.