گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سهیلا سلطانی (سردبیر دریاکنار)؛
افشای پشت پرده حملات سایبری علیه دکتر محمد جواد ظریف (معاون رییس‌جمهور) و توهین و‌ بی احترامی به ایشان
سهیلا سلطانی، سردبیر نشریه دریاکنار، پس از دو ماه رصد و مقابله با گروه خاص توهین و بی احترامی کننده به دکتر ظریف در فضای مجازی، پرده از چهره واقعی این حملات برداشت.

به گفته سلطانی، این حملات سازمان‌یافته و توسط افرادی با ویژگی‌های زیر هدایت می‌شد:

۱. سطح سواد پایین: اکثر مهاجمان فاقد تحصیلات حداقلی سیکل یا دیپلم بوده و در املا و نگارش کلمات معمولی دچار مشکل بوده و از درک عمیق مطالب خود عاجز بودند.

2. عدم تفکر انتقادی: این افراد بدون هیچ دلیل منطقی و صرفاً به صورت کورکورانه به دکتر ظریف توهین می‌کردند.

3. مدیریت متمرکز: حملات از یک منبع واحد هدایت شده و افراد به صورت هماهنگ به انتشار مطالب دروغین و توهین آمیز می‌پرداختند.

4. ابزارهای دروغ‌پراکنی: مهاجمان با ایجاد صفحات و پروفایل‌های جعلی، مطالب کذب را منتشر کرده و تلاش می‌کردند خود را به گروه‌های مذهبی مرتبط کنند.

5. انگیزه مالی: برخی از این افراد برای انتشار مطالب توهین‌آمیز پول دریافت می‌کردند و به همین دلیل هیچ دغدغه‌ای برای محتوا نداشتند.

6. فعالیت‌های خانوادگی: در برخی موارد، اعضای یک خانواده به صورت هماهنگ در این حملات شرکت می‌کردند.

7. شباهت به دوران جاهلیت: رفتار این افراد بسان انسان های دوران جاهلیت می باشد که با سنگ‌اندازی و توهین به پیامبر اسلام بی احترامی می کردند و سکوت دکتر ظریف نیز مبین الگوبرداری ایشان از خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم (ص) در مقابل بی احترامی ها می باشد.

8. حسادت به موفقیت: حسادت به موقعیت علمی دکتر ظریف که استاد تمام دانشگاه تهران بوده و از چهره های باسواد و اسطوره ملی و بین المللی در عرصه سیاست خارجی می باشند نیز یکی از انگیزه‌های این حملات عنوان شده است.

سلطانی در پایان تاکید کرد که این حملات نشان‌دهنده تلاش برخی افراد برای تخریب چهره یک شخصیت علمی و دانشگاهی و سیاسی کشور در عرصه ملی و بین المللی است.

شناسه خبر : 17931
تاریخ : 1403/7/27 09:16:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/tqYQuc
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سهیلا سلطانی #توهین #دکتر محمد جواد ظریف

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.