آخرین اخبار
امکانات تبلیغاتی عادلانه در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گیرد
همایش توجیهی - آموزشی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران و کارشناسان انتخاباتی شورای نگهبان و وزارت کشور برگزار شد­.

به گزارش دریاکنار؛ در همایش توجیهی - آموزشی­ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ­ مدیران دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها و مدیران انتخاباتی استانداری‌ها از طریق تماس تصویری با محل برگزاری همایش در تهران که­ امین‌الله زمانی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان و محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و سخنگوی ستاد انتخابات حاضر بودند، ارتباط داشتند.

آقای ­­­زمانی در ابتدای این نشست با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این قانون به بهره‌مندی عادلانه و برابر نامزد‌های انتخاباتی از امکانات عمومی برای تبلیغات اشاره و پیش‌بینی شده تا در هر استان، هیئت (کارگروه) بررسی تبلیغات شکل بگیرد.

اشاره مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس بود که در آن آمده است: «به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزد‌ها از امکانات دولتی و عمومی، هیئت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل می‌شود.»

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان­ ­فلسفه شکل‌گیری این هیئت‌ها در هر استان را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و نظارت بر رفتار‌های تبلیغاتی نامزد‌ها عنوان کرد و ابراز امیدواری داشت که آیین‌نامه اجرایی آن هرچه زودتر از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

آقای ­زمانی در ادامه به بیان و توضیح تبصره‌های این ماده پرداخت و گفت: باید تلاش شود تا امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات نامزد‌ها شناسایی و به کار گرفته شود تا شاهد شکل‌گیری شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی باشیم.

محسن اسلامی، ­ سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش برای برگزاری پرشور انتخابات است، اعلام کرد: تاکنون جلساتی برای اجرای هرچه بهتر انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است.

وی درباره قانون جدید انتخابات هم گفت: اجرای این قانون به تحقق راهبرد‌های اعلامی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک خواهد کرد. امیدواریم با اجرای کامل ماده ۸۱ قانون انتخابات، ­ شور و نشاط خاصی به وجود بیاید و شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد که یک هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و به آغاز فعالیت پرداخته‌اند که این هیئت‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند.

رحیمی نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست توضیحاتی درباره ابتکار این سازمان برای تبلیغات انتخاباتی این دوره و راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه توضیح داد و گفت: از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای رونق انتخابات بهره خواهیم برد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسه خبر : 12116
تاریخ : 1402/8/9 07:53:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nUU9oW
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #انتخابات #مجلس شورای اسلامی #همایش توجیهی #تبلیغات #عادلانه #نامزد‌ها

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.