به گزارش دریاکنار؛ در همایش توجیهی - آموزشی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیران دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استانها و مدیران انتخاباتی استانداریها از طریق تماس تصویری با محل برگزاری همایش در تهران که امینالله زمانی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان و محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و سخنگوی ستاد انتخابات حاضر بودند، ارتباط داشتند.
آقای زمانی در ابتدای این نشست با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این قانون به بهرهمندی عادلانه و برابر نامزدهای انتخاباتی از امکانات عمومی برای تبلیغات اشاره و پیشبینی شده تا در هر استان، هیئت (کارگروه) بررسی تبلیغات شکل بگیرد.
اشاره مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس بود که در آن آمده است: «به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهرهمندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیئت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبتنام داوطلبان زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل میشود.»
مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان فلسفه شکلگیری این هیئتها در هر استان را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و نظارت بر رفتارهای تبلیغاتی نامزدها عنوان کرد و ابراز امیدواری داشت که آییننامه اجرایی آن هرچه زودتر از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.
آقای زمانی در ادامه به بیان و توضیح تبصرههای این ماده پرداخت و گفت: باید تلاش شود تا امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات نامزدها شناسایی و به کار گرفته شود تا شاهد شکلگیری شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی باشیم.
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش برای برگزاری پرشور انتخابات است، اعلام کرد: تاکنون جلساتی برای اجرای هرچه بهتر انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است.
وی درباره قانون جدید انتخابات هم گفت: اجرای این قانون به تحقق راهبردهای اعلامی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک خواهد کرد. امیدواریم با اجرای کامل ماده ۸۱ قانون انتخابات، شور و نشاط خاصی به وجود بیاید و شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد که یک هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و به آغاز فعالیت پرداختهاند که این هیئتها هماکنون مشغول بررسی صلاحیتها هستند.
رحیمی نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست توضیحاتی درباره ابتکار این سازمان برای تبلیغات انتخاباتی این دوره و راهاندازی شبکههای تلویزیونی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه توضیح داد و گفت: از همه ظرفیتهای رسانهای برای رونق انتخابات بهره خواهیم برد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات
0