گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
با پنجاه هزار تومان مدرک دکتری بگیرید؟!!
یکی از عناصری که بایستی در تیتر سازی مبنا قرار داده شود، جذابیت تیتر است که خواننده را راغب به خواندن ادامه مطلب می نماید، مطمئنا اکثریت مخاطبین گرانقدر با تیتر اعلامی به دنبال این موضوع هستند که کجا می شود با پنجاه هزار تومان مدرک دکتری گرفت؟

مطمئنا این مهم با عقل و منطق در تناقض می باشد، اما اگر اندکی صبر داشته باشیم، شما را به محتوای موضوع مورد اشاره نزدیک می نماییم.

این مهم زمانی رقم می خورد که یک مدیرکل، معاون استاندار یا هر مسئول دیگری دوست دارد بدون طی کردن مدارج علمی وی را دکتر بنامند، در این مرحله است که سراغ گروه های واتساپی رفته و براحتی هرچه تمام تر با پرداخت پنجاه هزار تومان وی را دکتر می نامند. 

 کی به کی هست مگه شده تا حالا مدیر یا مسئولی را مواخذه کنند که چرا بدون داشتن مدرک دکتری خودت رو دکتر نامیدی؟

در حالی که این مهم مصداق بارز جعل عنوان است و به لحاظ قانونی مجازات هایی برای آن تعریف شده است، اما از آنجایی که این موضوع زیاد مهمی نبوده است تا به حال بعنوان یک موضوع ریشه ای مورد ارزیابی و تجزیه تحلیل واقع نگردیده است.

آری مشکل اساسی اکثریت قریب به اتفاق مدیران مجموعه های مختلف فعالیت ارزنده و کاربردی نیست، بلکه بدنبال این هستند که از این نمد برای خود کلاهی ببافند و به دروغ هم که شده خود بزرگ نمایی کنند، غافل از اینکه مردمان ما نگاه ویژه ای به عملکرد فرد دارند نه اینکه قبل از اسم و فامیلش چه می آید.

خاطرم هست همواره *مهندس سلطانی نژاد* ( مدیر مسئول دریاکنار)، در خصوص فردی با هویت *زنده یاد مهندس افضلی پور* و همسر وی *مرحومه فاخره صبا* سخن می گوید و نکته بارز ماندگار شدن وی را اقدام ارزنده در راستای راه اندازی دانشگاه شهید باهنر کرمان با سعی و تلاش و هزینه شخصی می داند و هیچگاه بدنبال این نبود که وی را دکتر صدا بزنند یا فلان ..

(شایان ذکر است این زوج خوش قلب و ماندگار هیچگاه فرزندی نداشتند ولی سالانه هزاران فرزند در دانشگاه ایشان تربیت می شوند و راهی جامعه می شوند)

امید است این موضوع *خود دکتر نامی* که به اشارت رفت، بسان سایر موضوعات در چمدان خاطرات مدیران ارشد خاک نخورد و راهکاری جهت مقابله با آن بیاندیشند.

شناسه خبر : 4945
تاریخ : 1401/10/13 15:02:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/i4x0g0
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مدرک دکتری #سهیلا سلطانی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.