آخرین اخبار
بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان کنگان
مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان بوشهر با حضور در دادگستری شهرستان کنگان از کلیه همکاران قضایی و اداری به صورت اتاق به اتاق از نزدیک دیدار و ضمن استماع مشکلات آنها آمار پرونده ها و نحوه رسیدگی ها را مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم نیز در این خصوص ارتقاء عملکرد ارایه کرد .

مهر انگیز  در این بازدید به مردم داری و تکریم مراجعین اشاره کرد و اظهار داشت  : همکاران  قضایی و اداری ضمن برخورد صحیح ومناسب  با اراب رجوعان  در کار خود سرعت و دقت لازم را داشته باشند و در رسیدگی پرونده ها تسریع  کنند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع کارکنان قضایی و اداری به اجرای سند تحول قضایی اشاره داشت و گفت : در سال جدید می بایست با تلاش بیشتر در راستای سند تحول قضایی و جهت ارتقا عملکرد قضایی استان با هم افزایی بیشتر گام برداشته شود .

مهر انگیز در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت شهرستان کنگان و وجود شرکت ها و تاسسیات و فعالیت های اقتصادی و صنعتی گفت : با توجه به شعار سال رهبری در راستای جهش تولید  دستگاه قضایی با حمایت قانونی و قضایی خود  و رفع موانع تولید و اشتغال و ایجاد امنیت پایدار در کنار این شرکت ها خواهد بود .

وی افزود : در شهرستان مشکلاتی نیز وجود دارد که می بایست در راستای حفظ حقوق عامه مسئولین قضایی این شهرستان ورود کنند و پیگیر این مسائل تا حصول نتیجه باشند .

مهرانگیز در ادامه گفت : یکی از مواردی که مسئولین می بایست مد نظر قرار دهند عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکتها در راستای توجه به محیط پیرامونی خوددر راستای حفظ  حقوق عامه است .

وی به موضوع حفظ حقوق شهروندی نیز اشاره داشت و گفت : مسئولین قضایی شهرستان حتما نظارت بر ظابطین را مد نظر قرار داده  و به طور مستمر از کلانتری ها ، پاسگاه ها و بازداشتگاه ها بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رفتار با مردم و اجرای دستورات قضایی قرار گیرند و گزارش های خود را به هیات بازرسی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در جهت ارتقا سطح عملکردی شهرستان ارائه کنند .

وی در ادامه به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره کرد و گفت : قضات و مسئولین قضایی شهرستان در خصوص کاهش جمعیت کیفری از تمامی راه های قانونی با استفاده از جایگزین حبس و ارفاقات قانونی استفاده کنند زیرا این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش جمعیت کیفری می شود از آسیب های دیگر اجتماعی که خود فرد و خانواده آنها دچار خواهند شد جلوگیری می شود  و توصیه میکنم قضات به طور مستمر در زندان حضور یابند و از نزدیک مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار دهند .

مهر انگیز  در حین بازدید  به سوالات برخی ارباب رجوعان در شعب پاسخ داده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و جهت مرتفع شدن مشکلات و تسریع در انجام امور آنها دستورات لازم صادر نمودند .

شناسه خبر : 14893
تاریخ : 1403/1/29 12:01:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lPLetL
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس کل دادگستری #دادگستری شهرستان کنگان #حوزه قضایی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.