آخرین اخبار
بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از شرکت پتروشیمی متانول کاوه و پروژه پتروشیمی فاتح کیمیا
مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در شرکت متانول کاوه هدف از این بازدید را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ، اشتغال وکارگران و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در این زمینه دانست و گفت : اين پروژه صنعتي و ملي نقشي مهم و تاثيرگذار در وضعيت اقتصادي و صنعتي استان بوشهر ايجاد مي‌كند که دستگاه قضایی استان نیز از شرکت های تولیدی ، صنعتی و فعالان اقتصادی حمایت قانونی و قضایی می کند

وی ضمن اشاره به تولید پایدار در این صنعت گفت: عملکرد کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند قابل ستایش است که می بایست  در خصوص حمایت از کارگران تلاشگر در این حوزه نیز  اهتمام ویژه داشت .

وی با اشاره به اینکه شرکت متانول کاوه در شهرستان دیر با تعداد 1300 کارگر مشغول به کار هستند گفت : تعداد استفاده شده از نیروهای بومی در این شرکت 62 درصد است که امیدواریم در ادامه روند درصد استفاده از کارگران بومی بیشتر این درصد شود که نیروهای بومی  نیز بیشتر منتفع گردند .

مهر انگیز افزود : مسئولان شرکت ها اجرای کامل قوانین و مقررات در حوزه صنعت و اشتغال را مد نظر قرار دهند تا در روند تولیدات مشکلی رخ ندهد  و در خصوص کارگران نیز طبق قانون ،رعایت حقوق و دستمزد و مطالبات آنها را در نظر بگیرند و از معوق شدن حقوق این قشر زحمت کش جلوگیری کنند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به حضور یک صنعت در یک نقطه اشاره کرد و گفت :  وجود شرکت های صنعتی علاوه بر مزایایی چون رونق تولید و اشتغال و عمران برای آن منطقه که به نفع عموم مردم است ممکن است مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد که این شرکت ها باید این موارد را در نظر داشته باشند .

مهدی مهرانگیز تصریح کرد :  با توجه  به وجود شرکت متانول کاوه در این منطقه ، انتظار می‌رود این شرکت نقش خویش را در مسئولیت‌های اجتماعی و پیرامونی خود  نیز بپذیرد و به خوبی ایفا کند و در راستای حفظ حقوق عامه در حوزه‌های عام المنفعه که مردم  این منطقه مشکل دارند اعم از حوزه سلامت و درمان ، احداث یا بهسازی مدارس، ساخت جاده و راه‌های مواصلاتی و  حتی آزادی زندانیان نیازمند به یاری متولیان امر بشتابد ،تا مردم این شهرستان نیز احساس کنند که منافع حضور شرکت متانول کاوه در این شهرستان علاوه بر خود شرکت شامل کل مردم شهرستان دیر نیز گردیده است .

مجتمع پتروشيمي متانول کاوه در سواحل غربی شهرستان دير استان بوشهر واقع در پارس شمالی با ظرفیت تولید روزانه7000  تن متانول بزرگترین تولید کننده متانول جهان محسوب می شود ؛متانول بعنوان محصولي ارزشمند جايگزين مناسبي برايLPG  , گازوئيل و بنزين و بعنوان سوختي پاك  براي خودروها بوده و در صنايع توليدي حلال‌ها، رنگ‌ها، پلاستيك‌ها و ضديخ‌ها بعنوان ماده اوليه كاربرد گسترده اي دارد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با حضور در پروژه ساخت پتروشیمی اتانول فاتح کیمیا  از نزدیک در جریان روند ساخت این پروژه قرار گرفت   .

وی افزود : در راستای تسریع در اجرای روند این پروژه که دچار مشکلاتی با منابع طبیعی شده است ، اگر پیگیری و حل شود با بهره برداری از این پروژه زمینه اشتغال مستقیم 500 نفر از جوانان در پروژه تولید اتانول در این شرکت فراهم می شود .

 
شناسه خبر : 12463
تاریخ : 1402/8/27 13:04:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FsjCOd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس کل دادگستری #پتروشیمی متانول #پتروشیمی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.