آخرین اخبار
بخشدار آبپخش: فرسودگی شبکه توزیع و وابستگی به استان‌های همجوار، چالش‌های آب در آبپخش است
بخشدار آبپخش بوشهر گفت: بخش آب‌پخش در حوزه آب با ۲ چالش جدی شامل وابستگی به استان‌ های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و فرسودگی شبکه توزیع آب شهری و روستایی مواجه است.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سلیمی مفرد یکشنبه شب در نشست هم اندیشی بررسی آخرین وضعیت شبکه آبرسانی آب‌پخش، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سطح بخش آب‌پخش حدود ۹ هزار و ۶۰۰ و در شهر آب‌پخش حدود ۸ هزار و ۱۰۰ مشترک آب وجود دارد، به منظور مدیریت بحران آب در فصل تابستان به صورت روزانه نیاز به ورود حداقل هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به شبکه توزیع آب این بخش وجود دارد.

بخشدار آبپخش با اشاره به منابع تأمین آب بخش آب‌پخش اعلام کرد: در حال حاضر چشمه ساسان و رودخانه شاپور در استان فارس و خط انتقال آب سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بخش آب‌پخش هستند که پیش‌بینی می‌ شود از خرداد ماه سال جاری ما با کاهش ورود آب از استان فارس به شهرستان دشتستان و به تبع آن بخش آب‌پخش مواجه شویم.

بخشدار آب‌پخش خاطر نشان کرد: بخش آب‌پخش در حوزه آب با ۲ چالش جدی وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و فرسودگی شبکه توزیع آب شهری و روستایی مواجه است.

وی اضافه کرد: به منظور مدیریت بحران آب و کاهش وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مردم در سطح این بخش، نیاز جدی به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب وجود دارد که به رغم پیگیری‌های نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان و دستور وزیر نیرو در خصوص تأمین اعتبار خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز تأسیسات پیش تصفیه آب، روند اداری آن به کندی پیش می‌رود.

شناسه خبر : 14974
تاریخ : 1403/2/3 13:03:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/h8KKel
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بخشدار آبپخش #فرسودگی #آب آشامیدنی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.