گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان:
بررسی استاندارد و کنترل کیفی تضمین‌کننده امنیت و سلامت مواد غذایی دارای اهمیت ویژه است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: بررسی استاندارد و کنترل کیفی تضمین‌کننده امنیت و سلامت مواد غذایی دارای اهمیت ویژه است.

فاطمه آهو خوش در نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با سرپرست اداره گمرک شهرستان کنگان اظهار داشت: اطمینان از سلامت و امنیت مواد غذایی، آشامیدنی و... وارداتی (خارجی) که از مبادی ورود و خروج کالا (گمرک) وارد کشورمان می‌شود، با نمونه‌برداری تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به‌منظور تأمین سلامت کنترل کیفیت کلیه مواد غذایی، خوراکی و آشامیدنی قبل از ترخیص کالا و ورود به بازار مصرف‌کننده ابتدا تاریخ تولید، انقضا ء و مشخصات ظاهری نمونه‌ها توسط کارشناس مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنترل و جهت بررسی‌های آزمایشگاهی (آزمایش‌های فیزیکی، آنالیز دستگاهی، فیزیک و شیمیایی و...) به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارسال می‌شود.

آهو خوش اظهار داشت: پس از انجام آزمایش‌های بر روی نمونه در صورت اطمینان از سلامت غذایی، با استانداردهای بهداشتی و ایمنی نمونه‌ها نتایج طی نامه به گمرک اعلام و ترخیص از مبادی صورت می‌گیرد و مواد غذایی تأییدشده وارد بازار مصرفی می‌شود.

اکرم نوروز حقی نوبیجاری کارشناس کنترل کیفی مواد غذایی آرایشی بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در این زمینه اداره گمرک تعامل خوبی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان داشته است.

شناسه خبر : 18027
تاریخ : 1403/7/30 13:52:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/56lo5D
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.