آخرین اخبار
برنامه سالانه آموزش مهارتی دستگاه‌های اجرایی تدوین شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی، آبزی‌پروری، گردشگری، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تدوین برنامه سالانه آموزش مهارتی دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در جلسه شورای مهارت استان بوشهر با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از آسیب‌های مهم در آموزش عالی را مهارت دانست و اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وجود دارد که بیشتر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی زمینه اشتغال آنان فراهم نمی‌شود عدم داشتن مهارت است.

 علی باستین توجه به مزیت‌های شغلی بر اساس ظرفیت‌ها و مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی، آبزیپروری، گردشگری، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است که توجه به مهارت دانشجویان در حوزه‌های مورد نیاز شغلی استان یک ضرورت است.

وی تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید مزیت‌های استان بوشهر در بخش صنعت در دانشگاه‌ها مطرح و مورد توجه قرار گیرد تا ضمن حل مشکلات تخصصی ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی استان، زمینه اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل فراهم شود.

باستین یکی از نیازهای مهم تخصصی استان بوشهر را مهارت در بخش شیلات در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان دانست و خاطر نشان کرد: تخصص در حوزه شیلات نیاز به تقویت دارد تا توانمندی این ظرفیت ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه آموزش مهارتی در محیط کار با مراکز آموزش عالی به‌صورت تئوری متفاوت است افزود: باید مهارت‌های مورد نیاز دستگاه‌های مختلف به‌صورت سالانه بر اساس تحولات آموزشی شناسایی تا زمینه مهارت‌آموزی نیروها فراهم شود.

وی باتأکید بر توجه به آموزش‌های بنیادین مهارتی و کاربردی در مراکز آموزش عالی بیان کرد: باید آموزش‌های تئوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به کاربردی تبدیل شود.

باستین، رونق اقتصادی بر اساس ظرفیت‌ها را نیروی متخصص و مهارتی دانست و تأکید کرد: یکی از راهکارهای مهم فراهم شدن اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌‌ها مهارت فنی و حرفه‌ای است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر کاهش هزینه‌های تولید و خدمات را افزایش مهارت دانست و تصریح کرد: تدوین برنامه سالانه آموزش مهارتی دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: بر اساس مزیت‌های اشتغال‌زایی، اقتصادی، صنعتی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر مهارت‌های مورد نیاز این حوزه‌ها شناسایی و تدوین شود.

در ادامه تفاهم‌نامه مجوز مرکز مشاوره و هدایت شغلی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر منعقد شد.

شناسه خبر : 2293
تاریخ : 1401/4/13 12:24:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/THk5cw
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اخبار استانداری #استانداری بوشهر #معاون هماهنگی امور اقتصادی #علی باستین #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.