گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برگزاری آزمون نهم به دهم سمپاد ؛ آری یا نه ؟
در اردیبهشت ماه سال جاری ، دیوان عدالت اداری ، رای بر برگزاری آزمون ورودی نهم به دهم سمپاد داده که مورد اعتراض والدین و دانش آموزان سمپادی قرار گرفته است .

دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی ششم به هفتم سمپاد ، بیخبر از خوابی که دیوان عدالت اداری برایشان دیده ، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتند . خود و خانواده هایشان ، فشارهای روحی و روانی بسیاری متحمل شدند تا حاصل کوشش خود را برای شش سال تحصیل در مدارس سمپاد ، درو کنند .

اما دیوان عدالت اداری به پرونده ی طرح شده مبنی بر برگزاری آزمون ورودی نهم به دهم سمپاد - خلاف دستورالعمل گذشته ی این مدارس  - رای مثبت داد . این رای شامل دانش آموزانی میباشد که از مهرماه ۱۴۰۲ در پایه نهم مشغول به تحصیل میشوند . 

با پیگیری فراوان اولیا ، تیم تخصصی ، این رای را واجد ایراد دانسته است  . والدین و دانش آموزان ، از خرداد ماه امسال تا کنون منتظر تشکیل جلسه ی هیات عمومی دیوان هسنتد  تا بتوانند  به استناد ادله ی فراوان سمپاد ، به خواسته ی خود که همان شکستن رای دیوان و بازگشت به روال سابق برگزاری آزمون سمپاد است ، برسند .

در همین راستا آقای صحرایی - وزیر آموزش و پرورش - نامه ای در مساعدت با خواسته ی والدین و دانش آموزان ، به دیوان ارسال کرده اند . اما تا کنون پاسخی درخور که نگرانی  و بلاتکلیفی خانواده ها را مرتفع گرداند از طرف دیوان داده نشده است .

شناسه خبر : 12016
تاریخ : 1402/8/5 17:23:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Tb4m0n
نویسنده خبر :
X

🔶الهام آباده ای
🔹کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی
🔹 داستان نویس 
🔹ترانه سرا و شاعر
🔹همکاری با ماهنامه نوید شهر سیرجان به مدت یک سال
🔹دارنده گواهی حضور در کارگاه آموزشی " ایستگاه صفر خبر"
🔹برگزیده ی جشنواره پویش پایداری استان کرمان
🔹برگزیده جشنواره لبخند قلم " رسانه ایرانیان اروپا"
برگزیده جشنواره " متن گشوده"

 
 
برچسب ها #آزمون سمپاد #دیوان عدالت اداری #دریاکنار

نظرات

4
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • رویا عزیزی
    10 ماه قبل

    باسلام امیدوارم که پیگیری بشه و حق عزیزان ضایع نشود

  • علی
    10 ماه قبل

    به امید رسیدگی

  • رضا
    10 ماه قبل

    باسلام اگر دانش آموز سمپادی به حق پذیرفته شده در این سه سال هم به نحو احسن خوانده وآموزش دیده دیگر چه استرسی برای یک آزمون دارد باید استرس را دانش آموزان دیگر مدارس داشته باشند اگر واقعا سواد داره از آزمون چرا میترسه

  • محسن خان
    10 ماه قبل

    انشالله که اعتراض دانش آموزان به نتیجه برسد و رای دیوان ابطال گردد