آخرین اخبار
برگزاری نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر / تبیین رسالت اداره کل در اجرا سیاست‌های 9 گانه توسعه دریامحور
نشست شورای اداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با محوریت تبیین رسالت های این اداره کل برای تحقق سیاست های 9 گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه دریامحور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست یاد شده اظهار کرد: استان بوشهر بخش قابل توجهی از سواحل جنوب کشور را دارا است که فراخور با  این موقعیت راهبردی می طلبد برنامه ریزی جامعی برای استفاده از این ظرفیت انجام شود.

وی بیان کرد: سهم دریا از تولید ناخالص داخلی کشور در شرایط کنونی زیر ده درصد است که باید با استفاده از ظرفیت سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور برای افزایش چشمگیر آن تلاش کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: استان بوشهر در شرایط کنونی از استان هایی است که در مسیر اقتصاد دریاپایه حرکت شتابانی را آغاز کرده که از نمونه های بارز آن می توان به اجرایی شدن پروژه های زیرساختی در بنادر استان و همچنین روند روزافزون امضا تفاهمنامه سرمایه گذاری در بندر بوشهر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اشتغال قابل توجه اقتصاد دریاپایه، پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور اشتغال استان بوشهر در این حوزه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

شکیبی نسب ادامه داد: موقعیت خاص بنادر استان بوشهر به واسطه نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس منجر شده تا سرمایه گذاران حوزه اقتصاد دریا نیز توجهی ویژه به این استان داشته باشند.

وی افزود: در دهه فجر امسال نیز شمار قابل توجهی از پروژه های بنادر استان افتتاح و عملیاتی خواهد شد که بدون تردید به رونق و پویایی بیشتر بنادر کمک خواهد کرد.

در این نشست فریبا روان بد کارشناس مسئول برنامه ریزی و بودجه بندهای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه دریامحور را برای حاضران تشریح کرد.

شناسه خبر : 13395
تاریخ : 1402/10/23 13:30:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VqQ6iz
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #توسعه دریامحور #بنادر و دریانوردی #سیاست‌ #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.