گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
به‌روزرسانی سند ۵۰ ساله توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر
امام جمعه بوشهر با تأکید بر به‌روزرسانی سند ۵۰ ساله حوزه توسعه کشاورزی استان گفت: این سند که ۱۰ سال قبل تدوین شد و الگوی دیگر استان‌ها است بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان استان به‌روزرسانی شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تبریک سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: حوزه فعالیت این نهاد در عرصه‌های مختلف بسیار وسیع است و نقش مهمی در امنیت غذایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: جهاد سازندگی و اکنون جهاد کشاورزی در عرصه‌های عمران و آبادانی نقاط محروم و روستاها، تولید محصولات راهبردی و استراتژیک در بخش‌های مختلف کشاورزی، دریایی، صنایع فرآوری، کنترل بازار و خودکفایی اقتصادی نقش تأثیرگذاری دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر در 10 سال گذشته خاطرنشان کرد: لازم است سند 50 ساله حوزه کشاورزی استان بوشهر که الگوی دیگر استان‌ها است بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان استان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌روزرسانی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم این استان را اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی دریاپایه دانست و بیان کرد: در طرح‌های اقتصاد دریامحور که نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد توجه ویژه و ظرفیت‌ها در این راستا شناسایی و تدوین شود.

وی تولید گیاهان و محصولات دارویی را از دیگر ویژگی طرح‌های اقتصاد دریاپایه دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید گیاهان و محصولات درمانی پزشکی و دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این راستا ایجاد درمانگاه دریایی در استان بوشهر ضروری است.

صفایی بوشهری اصلاح الگوی کشت و استفاده از طرح‌های نوین آبرسانی در طرح‌های کشاورزی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: توسعه صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات یک ضرورت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان بیشتر بر روی گندم، خرما و صیفی‌جات متمرکز است که باید در تولید محصولات از جمله دانه روغنی و محصولات استراتژیک دیگر تحول ایجاد شود.

شناسه خبر : 8938
تاریخ : 1402/3/27 15:36:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/by38of
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سند ۵۰ ساله توسعه #توسعه کشاورزی #اقتصاد دانش‌بنیان #امام جمعه بوشهر #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.